|
|
|
|---|---|
|
Hade bilen på lagning för sprucken ventilkåpspackning och oljesöl över hela motorn, auktoriserad BMW-firma fixade detta. var inne och hälsade på vid lagningen och såg att generatorn var dränkt av olja och undrade hur de skulle rengöra. De skulle tvätta det hela, och rentb lev det. Fick bilen och vid start för hemfärd till Gotland morgonen efter så var det förfärligt lager ljud från motorrummet, misstänkte generatorn vilket BMW i Visby konstaterade att det var. Fick då byta denna på där jag lagade bilen först utan extra kostnad, sådant kunde ske sa de om generatorn och vid tvätt!? När jag skulle starta från Gotland igen dagen efter de bytt generator så tändes motorkontrollampan samt att den går på 5 burkar. Ringde samma firma som lagat och sa att det troligen var tändspolen. Min fråga är kan det hela hänga ihop med packningsbytet på ventilkåpan och motortvätten Tycker det är mycket fel på en bil som skall ha nöjdast kunder, jag börjar bli lite missnöjd men gillar ändå bilen!! | |
| Bilen kan ju inte råför vad ngn okunnig gör med den , motorrummet skall endast tvättas med slang och inte högtryckstvätt+starka lösningsmedel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.