AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.493

Hade tänkt sälja min 325 coupe

es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
Hade tänkt sälja min 325 ia e36 -93 snart och undrar om ni tror den är "svårsåld" tyvär är det en import .Gråmetallic coupe. nybytt motor på verkstad 1200 milare med kvitton och allt bilen i sig har gått ca 14800 mil . Bilen är så gott som fullutrustad sportchassi taklucka skin det enda som inte är orginal är baklysena men har orginal ligger samt så har jag komplett m3 paket med allt utom speglar liggandes som är olackat . Nybesiktad Nyskattad Nyservad (på verkstad) . finns ett ställe med lite ytrost det är vänster bakskärm men det ska självklart fixas inom kort efter att jag fått hem bilen som är på omlackering efter att en annan person råkade svänga in i min bil på en parkering. Lacken i övrigt är skitfin likaså inredningen som inte ens har några större slitningar på förarstolen förutom att den är aningen blankare i skinnet en vad resterande är .kan även nämna att personen som tog in bilen 1997 till sverige ägde den också i nästan 10år! Hur svårsåld kan den vara ? Mvh Marcus
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej! Tror bilen är ganska lättsåld för drygt 35.000 kr, närmare 40.000 kr, pga rätt utrustning. Import spelar ijngen roll på en så gammal bil tycker jag, då den kanske klarat sig ganska bra från rost.

Mr C
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
skulle det vara för mycket att begära 43-44 k om man får med kjolpaket ?
Vill inte göra dig besviken men jag tror nog snarare på drygt 30 som max, mest pga automaten som lär göra den svårsåld jämfört med en manuell. Vad jag läst mig till verkar E36 med automat generellt vara tröga att sälja, för ett par år sedan läste jag om någon som försökte kränga iväg sin 325iAC -93 för ganska exakt 40kkr, och det gick tydligen riktigt trögt (såldes för 37kkr om jag minns rätt, kan ha fel).
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Det var jag som försökte sälja min 325 coupe -93 med automat...
Kommer inte ihåg vad jag fick för den men maken till svårsåld har jag inte varit med om!
Snygg och fräsch, i princip felfri men OMÖJLIG att få betalt för.

Automat är bekvämt och helst med V8 muller
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
efter lite sökning på detta eminenta forum:
Länk
Kanske inte så uppmuntrande läsning för den som ska sälja en 325 automat...

styrman1: Just det, så var det :-)
Hade din bil även skinn? Antar att detta kan göra lite på priset dock.
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
Men kan den inte bli lite mer lättsåld med tanke på miltal på motor och bil ? motorn har jag ju köpt från ett företag här i eskilstuna kvitton finns. Sen får man ju med den gamla motorn att plocka delar på som är komplett med grenrör med mera fast ingen el och startmotor
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jojdå, svart skinn i ganska bra skick. Några få märken där man släpar in arslet.
Jag såg faktiskt bilen rätt många gånger efter jag sålt den och mös alltid av ljudet.
Speciellt en urvarvning på Bondegatan på söder...
Saknar den bilen faktiskt.

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag tror inte det ger så mycket mer faktiskt.
Jag sålde min bil Lucia 2004 och det är ett bra tag sen ju. nästan 2,5 år.
Försök gärna dyrare men jag tror max 30. hoppas för din skull att jag har fel.

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Ber om ursäkt om jag kapar tråden MEN!
Min gamla bil är ju till salu igen!!!!
Länk
De där hemska baklysena är jag oskyldig till
Sen var det lättmetallfälgar till vinterdäcken också.
Sen är den ju hur skitig som helst... SUCK

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Just det, automaten kan dra ner min värdering. Tror du tjänar mest på att sälja kjolarna separat. Försök med ett pris på kring 40. "Pruttare" lär du få ändå.

En till konkurrent: Länk

Mr C
eskilstunafan: Jag känner mig lite kluven till att en begagnad utbytesmotor skulle påverka priset positivt, snarare tvärtom eftersom många andra slitagedelar i drivlina och chassie ändå rullat bilens egentliga sträcka. Snarare får det mig att fundera varför motorn skurit, är det pga vanskötsel+misshandel? En BMWmotor brukar vara skottsäker om den sköts som den skall.

Jag tycker att en fullservad 20 000milare med originalmotorn står högre i kurs än en motsvarande bil som fått en utbytesmotor efter 16 000mil, men det är kanske bara jag som resonerar så?
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
Kristoffer_L . Exakt så har jag också tänkt . dock vet jag inte hur den skötits då jag bara hunnit ha bilen en månad och andra veckan la motorn av. men det är 2 st olika mekaniker som kört bilen och dom tycker att allting är ok med drivlina och låda .. kanske man borde satsa på att göra ett motormännen test före en eventuell affär ?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Kan ju komma med lite postiva erfarenheter då..

Skulle sälja min 325:a coupé, automatare, hösten 2004. Diamantsvartmetallic, vitt skinn och fint skick (import för övrigt). Med 20 xxx mil på mätaren. Rätt så nybes osv. (Fanns m-test, s-bok osv) Var trögt i början, men sen när någon väl kom så köpte han den på en gång. Bilen hade stått i 2 månader så den startade ju inte heller när han skulle provköra, så dem fick ge bilen starthjälp och vispade igång den. Bodde inte hemma och bilen stod på parkeringen.

Fick 50 tusen för den, bilen var en -92:a utan vanos. Killen kom från göteborg och tog och körde hem den till kiruna med sin polare.

Så kommer "rätt" köpare så kan man faktiskt få hyffsat betalt. Köpte den 325:an smått defekt av en arbetskamrat för 36 tusen, la kanske ner 10 tusen på året jag hade den och tjänade nån krona på bilen också! :)

Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
lånar tråden jag me... 325:a 93-a,29000mil,import 00, mkt kvitton och välstämplad bok,även i sverige.sänkt,17" vita blinkers,remus avgas,tyg sportstolar,manuell,m-front,fin i lacken,delvis omlackad pga skada.lite ytrost på skärmkanter bak,annars fräsh.nybes,nyskatt. värde på den? svårsåld pga mil? verkar vara ärliga mil iaf.

Eskilstunafan: Sälj m-paketet separat och sätt ut den för 35k.Automat är svårsålt på en sån bil tippar jag på.Lycka till med försäljningen!
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Svårsålt, runt 30.
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
Ok ! ser just nu ut som att bilen blir kvar sommaren ut endå. Pga dom pengar man lagt ner på den så vill man njuta lite mera en 5 veckor av den
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Länk
Min gamla bil är till salu igen!
Är det ett tecken att jag ska köpa tillbaks den?
Hehehe. Jag har sett mina gamla bilar på annons flera gånger! Denna t.ex är min gamla Länk . Inte det minsta sugen på den igen men rätt kul när dom dyker upp faktiskt. Jag tror det skulle både vara positiva och negativa känslor.. Det är ju ungefär som att gå tillbaka till sitt ex, man är lite glad i början sen är det samma gamla skit igen ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.