AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.449

M-Tech II Aerodynamikpaket ?

bu
193
burner
M2 lci -18
Behöver svar på en fråga rätt så snabbt.
torsdag/fredag så skall jag ner och hjälpa en att köpa en 320D Touring i södra sverige.. och hade varit snyggt att köpa ett M-Tech II Aerodynamikpaket till den men eftersom man är nära tyskland.. vet ni om man kan köpa det därifrån om man skulle köra över och göra det? de jag snackar om är BMW orginal tillbehör då inget pirat. Och gärna om någon vet vad priset kanske ligger på där jämfört med här hemma, vet att stylabilen.se säljer ett för 9900kr tänkte om de billigare om man köper från tyskland själv.. när man liksom ändå är där tänkte jag.. och i så fall är det förmodligen 2st sådana paket.. då jag skulle gärna vilja ha ett till min 330 cab -02a också.

Tack på förhand!

/burner
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hur skall du få in allt det i bilen??

Kolla med Länk Salesafter, där kan du få en hint om tyska priser kanske. Men dom ligger inte i norra Tyskland tyvärr.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
666.60 EUR är väl cirka 6200 kr för ett E46 paket,

Länk

låter väldigt billigt jämfört med stylabilen eller har jag missförstått något?
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
ska ni handla bilen på förenade bil i malmö??
mitt tips strunta i tyskland och åk till styla bilen i höör,hade jag gjort iaf!
bu
193
burner
M2 lci -18
Okej, tackar för tipsen.. vi får se hur det blir med tyskland.
Grejen var att om de skilljde mycket i pris mellan här hemma mot tyskland på bmw orginal paketet vet att stylabilen.se har bra pris.. men om de var stor skillnad så kunde man lika gärna ha åkt lite längre (ner till tyskland) och köpt 2st paket på en gång, en till touringen och en till min cab, men får se hur det blir. Vet ni om dessa bmw orginal kit brukar vara färdig lackade så man väljer själv vilken färg man vill ha eller helt olackade så man måste lämna in på de när man kommer hem?

coldhex: 6200kr för ett kit låter om inte annat mycket lockande.. men är själv inte så duktig på tyska=) men är de orgian kit eller 3:e parts tillverkares kit?

/burner
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
paketen är alltid enbart grundmålade så ni får montera o lacka när ni kommer hem..
bu
193
burner
M2 lci -18
Okej, är i så fall inga problem då jag känner en som sysslar med lackning och plåtskador mm så det är nog inga problem.. dvs minsta problemet..

/burner
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
hur har ni tänkt få in 2st m-paket i bilen? Ryms 1 paket in?
bu
193
burner
M2 lci -18
Jo vi kom på det.. plus att vi har sommarhjulen från 320in så får bli en tur närmare mot sommarn istället eller köp från stylabilen.se
fast ni kan gärna få tipsa om vart man kan köpa de.. är riktigt sugen på sätta in Angeleyes på min cab till sommarn också samt nya sommarhjul..

/burner
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Annars så kostar det, enligt "Salesafter" att få sakerna hem skickade!

Versandkosten EuroZone3 (Irland, Finnland, Portugal, Spanien, Schweden, Norwegen):

Paket bis 5kg (34.90 €)

Paket bis 25kg (44.90 €)

Sperrgut bis 150kg (139.90 €)
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Dvs det kostar inte så mycket! Hellre får jag grejerna hemskickade än att jag åker ner och hämtar dem vilket är betydligt mkt dyrare!
bu
193
burner
M2 lci -18
Tjena.. jo smidigast är att få de hemskickat ändå.. så de får blir de.. men är de bmw orginal kit som dom säljer där eller kopior? har ni erfarenheter av kopior vs orginal.. när de gäller kvalite och passform mm.

Åker imorgon så har inte tillgång till internet tyvärr så svara när jag kommer hem på lördag om inte annat.

/burner
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Smm jag fattat det så är det BMW original dom säljer. Hade lite kontakt med dom förra året och dom verkade trevliga och seriösa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.