|
|
|
|---|---|
|
Har beställt en X3:a och börjat titta runt efter vilka vinterdäcksalternativ det finns, men det ser ganska tunnt ut dimensionsmässigt. Vad kör ni på för vinterdäck, samt dimensioner på dessa?? Resensioner är också välkomna. Vill ha bra grepp då det vore pinsamt att se ut som bambi på hal is med sin nya X3:a ;-) | |
| Kör på Dunlop SP Winter Sport 235/55 R17 dubbfritt. Funkar utmärkt utom när det är "riktig" halka, då saknar man dubben. Har även haft detta märke på en 330 E46 i dimensionen 225/45/17 även det dubbfritt - funkade även det bra. | |
| Hej jag har Hakka 5 235/55 17 dubb tysta och ett supergrepp | |
Zinzano |
Hej! Jag kör på original 18" M-fälgar som är med i M-pkt. 235/50-18 fram och 255/45-18 bak. Nokian Hakkapelitta, dubb. Fungerar kanon. Går tyst i landsvägsfart, låter lite i lägre hastigheter. Maila gärna om du vill prata lite X3. Hämtade min 3,0SD i oktober. Har hunnit göra en hel del, ler. Du når mig på mjmarketing@7-partner.com. PS Är inte inne på denna sida så ofta. Molgan |
| Gubben köpte Hakka 5 till sin, utgår ifrån det är 235/55-17, har inte tänkt på det. Men nog kan jag tycka dom lever om, men det gör ju alla dubbdäck. Greppet är grymt. | |
|
Hello, We are having an interesting discussion on Vinterdäck in "Fälgar till X3? " Mvh, GIODOM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.