|
|
|
|---|---|
| Tycker att min 316i E30 90:a drar mycket soppa... Jag pendlar 6 mil om dagen till jobbet och då åker jag i stort sett bara landsväg 50,70 och 90 km/h och det verkar som den snittar runt 0,9 typ. Det tycker jag verkar vara rätt mycket för den lilla symaskinen som sitter under huven. Är det vanligt att de drar så mycket? Eller vad kan de bero på? Visst drar de väl lite mer med vinterdäck osv. men ändå. | |
|
Jag har bara kört 316i E30 en gång och det var en från 90 årsmodell som hade gått 13 000 mil, exemplarisk skött. Då körde jag den från Malmö direkt till Uppsala. Den resan klarade den på en tank ca 50-55 liter. Jag körde varken ekonomiskt eller hårt utan höll laglig hastighet. Snittet hamnade på 0.7 liter milen ungefär. Så en 0.8 om man räknar med kallstarter borde inte vara orimligt för dig. Sedan bror det ju på körstil. Har du lite sliten kamaxel och igensatta hydrauliska lyftare så påverkar det ju helt klart förbrukningen. |
|
| Okey ja då är det kammen och lyftarna som gör de i så fall då för de börjar gå ner sig... | |
|
Satsa på en E36 compact, som har M43 motor. De är riktigt snåla på motorväg, lugn körning på motorvägen: ---> Länk Det går idag att hitta vettiga exemplar för vettiga pengar också: ----> Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.