|
|
|
|---|---|
|
Har bara "senaste" där finns inte E23an med :( vilken version ska ajg ha för att kunna se E23 delar? __ Med Vänliga Hälsningar Robin Forsberg | |
Paap Reeder |
... du måste skaffa HTK. MVH /// Paap R |
|
HTK ingår i ETK och bör vara med. Eller finns på nätet under realoem.com och "archive". /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
modano |
Alla BMW från Isetta och framåt är med i ETK. |
|
Du måste välja HTK innan du söker annars sker sökningen bara i ETK. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| E23 bör absolut vara med på din version. Anger du "mobil tradition"? | |
|
Ahh man gjorde så!! :) Skiten är jue gjord på sämsta tysksvengelska :) Tack igen __ Med Vänliga Hälsningar Robin Forsberg |
|
modano |
Vad i hela världen är "HTK" ? |
|
HTK är samma sak som ETK fast för äldre modeller. H står för historisch eller något liknande på tyska. |
|
modano |
Har aldrig hört talas om HTK.. är det nått gammalt eller vart kommer det ifrån ? |
|
Så här ser det ut i HTK ---> Länk |
|
modano |
varför kallar ni det HTK? Detta är ETK... i Mobil Tradition-delen |
|
Ja i vissa versioner av ETK ingår numera HTK.... Har inte alltid gjort det. HTK går annars att installera separat också... då har du bara de gamla modellerna. nya modeller = ETK gamla modeller = HTK Det är alltså inget vi hittar på, utan det är BMWs beteckningar. |
|
modano |
konstigt då jag jobbar med reservdelar på BMW och aldrig hört talas om något liknande... |
|
När du installerar ETK, så installerar du först ett program som heter sysadm. Därefter installeras varje program som moduler i denna sysadm. Man kan installera en modul innehållandes ETK och HTK eller så kan du installera var för sig eller tillsammans som 2 separata moduler. Se bild: ----> Länk Jag antar att ni som arbetar med reservdelar inte själva sköter installationen av ETK? |
|
modano |
Jodå, sköter installationerna då jag även är IT-ansvarig, tidigare ganska meriterad på området. Aldrig reflekterat över detta HTK, vad ska man med det till då ala bilar finns i ETK ? Kan ju även nämna att ETK inte längre ser ut som du anger. ETK 1.01 ersattes av 1.0 (!) för ca 1,5 år sedan. Och i sysadm på nya ETK finns definitivt inget HTK... |
Paap Reeder |
Jag köpte en HTK på BMW i Solna till mina äldre bilar. Har en ETK från 98 och i den finns inte exvis E3 med. MVH /// Paap R |
|
BMW sålde ju ETK och HTK över disk till folk innan. Vilket de inte gör nu längre. Så man kunde köpa enbart HTK eller enbart ETK. Nu har de väl ett system med allt för eget bruk kan jag tänka mig o då kanske det inte finns ngt behov av att dela upp det i olika moduler på samma sätt som tidigare. |
|
modano |
ok.. låter som långt före min tid... Har bara jobbat med ETK i 5 år. |
|
modano> Då bör du sett HTK då den fanns med för 5år sedan som en separat komponent. HTK = Historische Teile Katalog (för bilar som ingår i Mobil Tradition) ETK = Elektronische Teile Katalog Med reservation för stavningen. Finns ju även HTK del i WebETK där HTK delen faktiskt är gratis att använda för vem somhelst efter registrering. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
modano |
Där ser man! Nej har faktiskt aldrig sett denna HTK som separat modul. Har alltid använt Mobil Tradition-delen i ETK... Man lär sig nått nytt varje dag... ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.