AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
594

Köpt en 524TD, Har lite frågor

Hej hopp.
Har sökt mycket och länge här på autopower på allt jag kunde finna på 524TD -84. (E28).
Men inte funnit allt jag sökt, och eftersom ni är gurus på detta så kommer här några frågor:

§1 Jag såg att flertalet satt dit en Saab9000 intercooler i 524or, hur har ni fått ner dem när utrymmet är ca 60x40 ? Gärna bilder. Har visserligen tryckt ner samma intercooler i en golf mk1 gtd, med där var det ju flera timmar med vinkelkapen :) Så fram med info, hur har ni gjort?

§2 Den sk "snark" ventilen, var sitter den? Den dumpar laddtryck när det kommer "för högt". (runt 1-bar). Någonstans på insuget, men var?

§3 Hur får man bort den förbannade varningen om högt laddtryck, man skiter ju spiraler när man ser oljelampan blinka ilsket :\

Mvh
klang
1: framför kylaren bara där det finns gott om utrymme och sen dra låååånga rör fram till insug resp turbo

2: den svarta skiten: nr 9 på bilden Länk
bara att plugga igen hålet med en plåtbit och packning

3:kontakten sitter på den svarta skiten

Länk
1: Jo, fast en 9000 ic verkar tok förstor, utrymmet som finns är väl 60x40cm? provade, men det var helt omöjligt då ICn i bredd mäter 90cm över anslutningarna... Var inne på din hemsida, där såg jag bara hur rören/slangarna var dragna, men inte hur du fått dit ICn tyvärr..

Därför det skulle vara intressant med en bild...

2+3: Tack, då ska den svarta fula saken försvinna snabbt !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.