|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt problem börjar när jag ska trycka på ac:knappen. Kompressorn slår inte till och därav att det inte kommer nån kalluft =/, jag vet att motorn ska gå upp i varv när man kopplar på ac:n och det gör den, men det e så lite att det inte ger nått utslag på varvräknaren utan man bara hör det om man lyssnar riktigt nog. Vad kan det va när kompressorn inte slår till som den ska?. ../molle | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dåligt tryck i systemet, tryckvakten slagit ifrån är väl det vanligaste, en påfyllning kan vara aktuell. MVH Hasso |
|
okej!! Hmm inte så hemma på det där, e det dyrt och vad e det man fyller på? ../molle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fyller på r134 gas,men har du gammal R12gas i så åker du på en konvertering.Ring en lokal kylfirma som är fordonsackriditerade och be dom hjälpa dig, kan kosta runt 1500 och uppåt beroende vad som behöver göras sök på forumet det verkar som alla kommit på att ac inte funkar. MVH Hasso |
|
Har haft liknande problem på min 325 -91:a, och det var hjulet till sträckaren som spänner remmen till Ac motorn, garanterat det felet.... Kokerskan |
|
|
okej! får kolla på det, tackar!! ../molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.