AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
637

Lås bekymmer E30

Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Som rubriken lyder har jag bekymmer med förarsidans lås.
Bilen är ny i min ägo och föregående ägare säger att låser man från förardörren så låser sig alla låsen men det går inte att öppna igen.. inte ens på passagerarsidan. Låser man däremot på passagerarsidan så låser sig samtliga dörrar och det går att öppna från passagerar sidan igen (dock inte förarsidan). Jag har läst i forumet och plockat ner dörrsidan och plockat ut centrallåsenheten (under högtalaren) men när jag provar mekaniskt att låsa dörren med nyckel så går det inte heller på förarsidan!? Men fungerar perfekt på passagerarsidan. Mycket skrivet här men jag vet inte vad jag skall börja med härnäst........ Finns där någon som kan tipsa mig om nästa steg i felsökningen eller har haft samma bekymmer? Rent krasst börjar jag fundera på om det inte borde gå att flytta något från passagerarsidan över till förarsidan för att utesluta..... men vad?
Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Uppdaterar lite här......
Hittade även vid centrallåsmodulen en liten svart kontakt som skulle kunna hålle ett relä som var tom vad fyller denna för funktion? Larm?
Har suttit i timmar och letat i gamla inlägg här men hittar inget som beskriver mina problem.......

Hur svårt är det att flytta över ett lås eller går det att flytta centrallåsmotorn?
Ka
129
Kalle123
BMW 320d -00
BMW 320i T -89
BMW 318 T -94
BMW 325 T -88 ej i register
Kolla kontakten som sitter i dörrstolpen kablarna till dörren. den brukar ärga.
Det finns massor med inlägg om centrallåset
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.