|
|
|
|---|---|
|
Min 740 -99 har börjat bete sig underligt. Jag märkte det i helgen vid en omkörning. Då blev den helt orkeslös och saktade in precis som om det inte fanns tillräckligt med bensin. Motorn dog inte men den orkade ingenting. Jag släppte gasen och lät den rulla en liten stund sen kom den igång igen och den går jättebra om man gasar mjukt. Det är bara vid riktiga gaspådrag detta händer. Det borde någon insatt kunna svara på. Mvh. Jesper | |
alain |
Hej jesplind ganska underlig som du säger kanske nånt smuts i bensinfilter som görde att bensin kom inte fram. När du tryckde på gaspedalen, vet du om växel gick ner för att få mer kraft? Jag skulle testa detta med automatväxlar. eller jag skulle göra så att köra manuel upp till 70-80 på fjärde växel och dra ner på 2a och trycka på gaspedalen och se ur den beter sig din bil är en 99a, vet du om det ha byt bensinfilter? isf gör det. det kan inte skada. efter som du säger att det låter som en bensinstop jag misstänker att den behöver byta (bensinfilter) lycka till MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Jag tycker också att det låter som ett bränsle problem, fungerar bensinpumpen som den ska? |
|
|
Min gissning är att innehållet i kattarna lossnat och täpper till. Har varit med om detta på en 96'a och den hade liknande symptom. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Problemet löst. Det bildades kondensvatten i insuget. (Jag fick en förklaring av BMW men jag får ännu inte ihop det i skallen...) En ventil som blåser in luft hade lagt av så det bildas kondens. Detta hade runnit ner i luftfiltret. När man gör ett snabbt gaspådrag så blir det ett jättesug och motorn suger in vattendimma som hamnar på luftmängdsmätaren som slår bakut totalt. Nytt filter och ventil sen var allt perfekt igen. Ventilen kostade 500:- och var tydligen en enkel manöver som jag hade kunnat göra själv om jag hade vetat lite mer... |
|
| jesp | |
| minns du vad för för ventil du köpte? har nämligen samm problem som du hade. | |
|
På min var det bensinpumpen som började ge upp. Men det kan vara mycket annat men.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.