AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
816

Kostnad för bilköp i Tyskland.

bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Hur mycket extra kostar det att låta någon firma ta hem en Z3 från Tyskland inkl. all pappershandl. m.m. (helt körklar för mig)?
Kommer inte ihåg exakt men har för mig det kostade mellan 10 - 15.000 när jag fick min bil hemplockad från tyskland. Jag hade en extra motorförsäkring inbakad i det priset oxå, som gick att välja bort. Detta var 2002, kanske andra priser nu.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Hej Fredrik.

Du skriver om en extra motorförsäkring, vad innebär det? Och hur tecknar man ev. en sådan?

bgl
Den tecknade jag genom firman som skötte importen och innebar att jag var försäkrad ifall motorn skulle gå sönder inom ett år. Förresten, det var nog hela drivlinan i den försäkringen eller motor och växellåda iallafall.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Vilken firma anlitade du och var du nöjd med dom?
Letade du ut vilken bil du ville ha?

bgl
Jag anlitade Mitsubishi i Halmstad som då importerade väldigt mycket bilar, en av ägarnas bror bodde då i Tyskland och åkte runt och tittade på bilar. Jag letade själv på tyska sidor, mest mobile.de och killen i tyskland åkte och kollade. Till slut hittade jag min röda älskling långt nere i sydtyskland.

Jag har absolut inget att klaga på till firman som skötte min import, men såvitt jag vet har killen med kontakten i tyskland tagit över Länk istället. Eftersom det mellanåt står rätt roliga bilar i skylten som inte är Mitsubishi så antar jag att de fortfarande importerar bilar.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.