|
|
|
|---|---|
| Hur mycket extra kostar det att låta någon firma ta hem en Z3 från Tyskland inkl. all pappershandl. m.m. (helt körklar för mig)? | |
|
Kommer inte ihåg exakt men har för mig det kostade mellan 10 - 15.000 när jag fick min bil hemplockad från tyskland. Jag hade en extra motorförsäkring inbakad i det priset oxå, som gick att välja bort. Detta var 2002, kanske andra priser nu. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Hej Fredrik. Du skriver om en extra motorförsäkring, vad innebär det? Och hur tecknar man ev. en sådan? bgl |
|
|
Den tecknade jag genom firman som skötte importen och innebar att jag var försäkrad ifall motorn skulle gå sönder inom ett år. Förresten, det var nog hela drivlinan i den försäkringen eller motor och växellåda iallafall. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Vilken firma anlitade du och var du nöjd med dom? Letade du ut vilken bil du ville ha? bgl |
|
|
Jag anlitade Mitsubishi i Halmstad som då importerade väldigt mycket bilar, en av ägarnas bror bodde då i Tyskland och åkte runt och tittade på bilar. Jag letade själv på tyska sidor, mest mobile.de och killen i tyskland åkte och kollade. Till slut hittade jag min röda älskling långt nere i sydtyskland. Jag har absolut inget att klaga på till firman som skötte min import, men såvitt jag vet har killen med kontakten i tyskland tagit över Länk istället. Eftersom det mellanåt står rätt roliga bilar i skylten som inte är Mitsubishi så antar jag att de fortfarande importerar bilar. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.