AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.252

Bygga skåpbil av en BMW?

Sida 3 av 3
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
även baken är lite upprätad även om det inte är lika mycket som på caddyn. det är den svåraste biten att retuschera.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Problemet är väl att få upp linjerna?! Har du testat att fundera i banorna caddy före 04? Där är ju själva "hytten" intakt men med ett skåp baktill.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Länk
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jo har tänkt på det med men gillar inte det stuket .

Men jag lyckas nog med att räta ut kaross och linjer så att det ser bra ut .

Ja jag vet det blir en rejäl utmaning men kan en hel del om karosseri och riktning osv .

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
jo det är ju en annan sak men eftersom lasse ville ha det nyare stuket så körde jag på det. och som tidigare sagt är det svårt att göra det klockrent i photoshop. är inte jättegrym pådet heller. men ska gå en kurs i det nu i vår.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

bag. Det var inte ditt jobb i photoshop jag tyckte var kass :-) Ett skåp är just ett skåp och tittar man lite så är det just midjan och höjden som åker upp, gör den inte det så tycker i vart fall jag att det fortfarande är en kombi.

Om Lasse Kongo utgår från Caddy 04 så tror jag det blir svårt, men jag vet å andra sidan inte hur överjävlig han är på karroseri ;-)
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
det kommer att se ut som att bilen är byggd av BMW Fabriken själva innan jag är nöjd .

Blir den inte så så skrotar jag och säljer delarna det ska inte komma nått halvdant sopp-projekt ifrån mig .

Tror att jag klarar av det mesta vad gäller plåt/karosserijobb .

Kan eventuellt bli lite bättre på Engelska hjulet men
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.