AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.254

Bygga skåpbil av en BMW?

Sida 2 av 3
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det här blir nog ett dubbel projekt har sett så många Pickuper nu så jag blev sugen på en sånn med .

Men prio 1 är Skåpbil .

Ingen som kan göra en snabbskiss i photoshop ? please .

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Kul idé Lasse!

Tyvärr kan jag inte photoshop, men kanske nån annan?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Photoshop någon som kan och har lust att trolla lite på en E-46a ??
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hur har du tänkt dig "skåpbil"? Liknande en VW Caddy? Annars kanske en pickis med kåpa så löser du båda dina projekt. Dessvärre kan jag inte photoshopa, men det låter som ett kul projekt, lycka till!!!
3 serie är ju bara fjolligt, fullsise skall det vara:

Länk
Länk
Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
BMW-skåp?
Borde inte det enklaste vara att bygga på en E34 Touring - höj taket, lägg igen bakre sidorutorna, räta upp bakstammen, sätt dit dubbla bakdörrar från någon lämplig donatorbil, plocka bort baksätet och sätt dit golv och lastförskjutningsskydd. Förstärkt bakfjädring med nivåreglering (från E32 kanske?) är nog inte heller så dumt.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jo det låter som en ide (Gunnare) .

Hade väl tänkt nått i den stilen själv men fastnade för E-46 lite grann tycker om den modellen så .

Ska ta skåp osv från VW Caddy 04 eller nyare det raka skåpet utan pressningar för sidorutor .

Har även kollat upp med luftfjädring som passar efter viss modefiering =)

Det kommer att bli en riktig utmaning att genomföra detta projekt .

Anledningen till att jag vill ha en Photoshop bild är att jag vill se om axelavståndet måste Justeras för att få den att se bra ut

vill även veta om det går att köra kompressormatat när man endå reggar som amatörbyggt fordon ?? .

Tackar för alla svar och förslag så långt hygglo till alla =)))
Länk

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Den skall jag ha när/om BMW vågar bygga en MPV

La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jo den där va rätt kul att se.

Ingen som kan photoshop ??
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
jag pulade en stund får se vad ni tycker om resultatet. hyfsat blev det väl även om jag kunde finslipat lite mer. Länk
påminner otroligt mycket om: Länk som dessvärre finns på riktigt...

La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Kanon nu vet jag ungefär hur det kommer att se ut iaf .

Nån som vet nått om Kompressormatningen när man reggar som amatörbyggt fordon ?

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Är inte helt säker, men har inte ett amatörbyggt fordon ett begränsat vikt/effekt förhållande?
Så bäst är kanske att regga utan kompressor ocj skruva av den till besiktning? Har hört att folk gör så.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Personligen tyckte jag det såg för dj*vligt ut :-) Om du ska bygga på caddy, har inte den ett skåp som är ganska högt? Nu såg det mest ut som en BMW touring med igensvettsade rutor.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jo det ser väl inte helt bra ut med den där kanske men ett caddy skåp från 04 och uppåt ser grymmt ut tror jag .
Tänker ambulans/begravning när jag ser dylika fordon men med lite färg och fälgar kan man nästan trolla med vilken bil som helst...Länk

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jo den va ju rolig .

det kommer defenitivt inte att se ut som ambulans eller likbil när jag är klar kommer att sektionera hela karossen om det så behövs .

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
jag utgick ju från en touring Länk och sen kikade jag på caddy från 04. Länk sedan försökte jag modifiera den efter dess linjer. vilket innebar höjt tak och igenlagda rutor och skjutdörr med handtag fram.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jo det ser ok ut men skåpet kommer att se anorlunda ut i verkligheten skulle jag tro kanske man måste höjja hela karossen och trolla lite vet iaf att man lär räta upp baken lite .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.