AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.478

Kupefläkten blåser dåligt, vad göra? (e34)

RickardE
525 -95. Kupefläkten blåser väldigt dåligt. Själva fläkten verkar väl fungera i och för sig men det kommer helt enkelt nästan ingen luft ur luftgallren. Kan det vara nåt spjäll som fastnat? Inte kul att köra på vintern utan defroster!

Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Du kan ha ett filter som sitter bakom handskfacket, brukar kunna vara igensatt.
Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
ganska helt troligt att det är det filtret som heter microfilter som måste bytas. min var likadan blåste typ som att det satt en liten mus och blåste där. när jag hade bytt så fick jag fanhålla i mössan när man vred på fullt.. finns guide under mekartips som visar precis hur mna gör och filtret är billigt så det är inget att fundera på..

hellre GasHäng än RattGlapp.
Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
ganska helt troligt att det är det filtret som heter microfilter som måste bytas. min var likadan blåste typ som att det satt en liten mus och blåste där. när jag hade bytt så fick jag fanhålla i mössan när man vred på fullt.. finns guide under mekartips som visar precis hur mna gör och filtret är billigt så det är inget att fundera på..

Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96

el
47
eljonsson
318i Touring -98.
Håller helt med smileface. På mitt filter stod det 98 (avläst 2007). Det kan bli helt stopp i det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.