AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
742

Lustgas men vad klarar drivlinan?

fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Hur mycket kan man misshandla drivlinan på en E30? Att bilen slits mer desto mer fläng och belastning det blir i grejerna är uppenbart, men var går gränsen? Jag har ett lustgassystm över i garaget (till en MC från början) och jag tänkte extrautrusta gamla bettan lite. Tänkte mata på med 70-80 hästar till och som bekant så kommer inte effekt från "throttle in a bottle" mjuk och fint direkt utan rätt flängigt. Håller grejerna? Nån som har en aning? Gissningar och erfarenheter välkomna...
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Ingen med en kvalificerad gissning?
själva lådan kardan och bakaxel håller nog dom är ju kända för attvara väldigt slitstarka men kopplingen är det nog värre med om du inte har en av värre variant redan så skulle jag föreslå dig att investera i en sådan. lyca till med busprojektet

har man bmw så ska det va sex burkar!!!
_S
86
_Squad_
325i Touring -90
Tror heller inte att det är så hälsosamt att ge mer än + 50hk med lustgas. Läste på lite på en sida om lustgas (kommer ej ihåg adressen). Där stog det hur det monterades och hur mycket man kunde mata till olika bilmodeller. E30 6cyl kunde enligt deras lista få 50hk med orginal grejjer drivlina, växellåda ect ect...
Så nu vet du, lycka till hur du än gör
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Drivlinan är det nog inga problem med. Vet en som håller på med ett Audibygge. Rejält med effekt är på g i den bilen. Han funderar på att ändra från fram till bakhjulsdrift på den och då har han blivit rekomenderad att använda just drivlinan från en e30 just på grund av slitstarkheten. Den som rekomenderade den var en Audi-mek.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.