AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.174

BILTEMA vs MEKONOMEN?

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Hej! nu skriver jag igen angående spindelleden, den innersta är utsliten så jag funderar på att byta ut den. Nu undrar jag om jag bara ska köpa den innersta delen från MEKONOMEN eller hela spindelledsarmen från BILTEMA? Hela spindelledsarmen kostar runt 500-600kr på BILTEMA och bara den innersta delen kostar 300kr på MEKONOMEN + 200kr för att byta ut den. Så det kostar ungefär lika mkt. Vilket ska jag välja? Tror ni att den från BILTEMA håller lika länge som den från MEKONOMEN?
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Det är den här jag pratar om nr 3 på bilden Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jag skulle ha valt den från mekonomen då deras grejer borde hålla högre kvalité än vad biltemas...eller dom ska rättare sagt göra de!
Med tanke på att Mekonomen säljer delar som är minst lika bra som BMW orginal så är väl inte valet så svårt...
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Vad är det som skiljer i kvalité egentligen? båda är ju bara järn och lite gummi?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Man bör tänka på att kolla vad BMW tar för det har hänt mer än en gång att mekonomen är dyrare än BMW.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Järn och gummi ? Kan skilja en del där i gjutningen :)

Skulle ha köpt på mekonomen eller BMW kolla priset o köt där det är billigare..
Jag håller med Stephan, ser inget skäl att köpa på Mekonomen ö.h.t. I stort sett samtliga E36 delar har alltid varit lika dyra (eller t om) dyrare än hos BMW.

Mekonomen håller däremot bättre priser än märkeshandlaren på andra bilmärken, men just BMW verkar löna sig sämre där.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Mekonomen säger jag iaf

M som i Motor
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Den här diskutionen har figurerat här förut så prova "sök"

M som i Motor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.