|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa Compact och har hittat en fin -99 med 1.9 liters motorn. Är det ngn som har erfarenheter av denna motorn? Den ska tydligen ha 105 hp men bättre vrid än tidigare 1.6:an... Hade gärna köpt en 318 ti, känns som en bra kompromiss men har inte hittat ngt intressant. Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
Esa |
Trodde det bara var -00 som hade 1,9L motorn. Jag hade en -00 som sägs vara jubileumsmodell med lite extra som standard utrustning. Klart trevlig bil för pengarna, synd bara att så få insett det. Compacten är överhuvud taget undervärderad. Mycket underhållande på kurviga vägar jämfört med andra bilar i samma klass. Har en E46 318 touring -03 nu men compacten var klart roligare att köra. |
|
Ok, hur var motorn då? Är väldigt nyfikern på den men funderar annars på att importera en 318ti då jag inte hittat ngn schysst här... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| Jag hade också compact en från -00,absolut den siste som tillverkades av gamla compact karossen.,snacka om maffigt.tyvärr smällde jag den illa,men den var rolig med sin 1,9l på 105hkr | |
| Varför inte en 323ti? Om du vill ha en compact, och samtidigt gillar det där med motorstyrka, så varför i allsin dar kompromissa? | |
|
Compacten vill jag ha för att jag behöver en smidig andrabil. 318 Ti verkar intressant pga effekten i förhållande till förbrukningen. Den ska vara ekonomisk att köra, blir 9 mil om dagen för min del totalt. Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| 318Ti är bästa köp... vänta in den istället för 1,9 | |
|
Har fått riktig beslutsångest om det här. Tittade på en fin 316 (1.9) igår som jag är på vippen att köpa men det är klart att 318 lockar... Ingen som har en fin? =) Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Ptja, här har du väl ett gäng från blocket... Hurvida de är värda att spana in är väl ifs upp till dig och vart du bor. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.