|
|
|
|---|---|
|
Nån har lagat skärmkanterna och sedan bara kladdat på med täckstift..går det att polera bort med nåt eller är det bara att skicka in den på lack och låta nån som kan göra det göra det? Känner iofs en kille som äger en lackfirma men med tanke på bilens höga ålder och miltal känns det som om jag inte får ut nåt av att betala ett antal k-lappar för det..nyans skillnaden är inte överdrivet stor men det syns ju iaf..lite irriterande är det.. OBS!!! Allt är gjort utav en tidigare ägare... | |
|
Länk så ser det ut...nån som känner igen den förresten?? den har tydligen 16 ägare!!! :) |
|
|
,,får man vara lite spydig? Inte illa med 16 sycken delägare på en bil va? ;O) ,,kanske 16 tidigare ägare? Jag har också bekymmer med rost på mina vänsterskärmar, som skall åtgärdas nu i vår hoppas jag. En kompis som bygge rlackbox som ska få hjälpa mig med laga och lackera. Ska passa på att byta samtliga lister och byta angeleyes etc, så den blir mer eller mindre som ny utvändigt,,,, ekonomiskt försvarsbart? Knappast! Det är väl som att kasta pengarna i sjön, men vill ha en snygg bil, och tänker behålla den ett par år iaf, så slipper iaf slänga pengarna på värdeminskning på en nyare bil. Viserligen blir lackeringen ganska billig, men mycket jobb för egen del. Skulle man betala fullt pris så skulle jag aldrig göra det,,, som du säger, bilen är ju rätt så gammal. Men kan du få bra pris kan det vara värt att få det ordentligt gjort. Annrs är det lätt att man åker på att fixa rosten igen nästa år! Det är så trist att se dem där rostbubblorna föröka sig under vinterhalvåret! |
|
|
just det..16 TIDIGARE ägare... Vad gäller rosten och sånt så har jag gjort många rostlagningar själv som blivit bra så sånt fixar jag själv...undrade mest bara om man kan polera bort någorlunda så att det ser hyffsat ut..isf så lackar jag själv med airbrush och gör det hyffsat och billigt än dyrt och bra...visst det är kul att ha en fräsch bil...men är det värt att lägga ut det på en så gammal? Pengarna får man väl aldrig igen när man säljer den? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.