AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
719

Angående 325ix köp

bm
38
bmw_stefan
328IAT e46
Hej!

Tänkte jag skulle köpa mig en 325ix. Är det något speciellt med denna modell som man skall ta i beaktande när den är fwd också vidare.
Har varit ock tittat på en 2dörrars från 88 som är körd 180k. Han sa att toppen var nyrenoverad och den lät faktiskt bra i motorn. Fanns elhissar, elspeglar, taklucka, checkpanel och sportstolarna.Lite rost fanns men det får man vel ta i beaktande med en gammal bil, men om jag åker och tittar en gång till så skall jag ta en titt under mattorna i bagaget för där hittade jag massa rost på min andra e30 så då kanske man kan pluta lite:P Är det några speciella delar som slits mera än på vanliga bakhjulsdrivna modellen? Han begärde 2700€ ungefär 25000kr. Så vad tycker ni om detta
Be
16
Berka
325ixm -88
Drivningen ska du kolla upp så den fungerar, driver på som den ska. Inget klonkande ljud ifrån drivaxlar osv. Kolla så damaskerna är hela och fina. Kostar massa pengar om du måste byta en drivknut fram. Annars är det ju som en vanlig 325.
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Drivknutarna i fram gillar inte läget om bilen är sänkt. Dom håller mycket sämre då. 9 av 10 så är de yttre knutarna som går.

Annars är de väl mest de sedvanliga på E30=ROST

///Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.