|
|
|
|---|---|
Lars Jakobsson |
Har hittat ett par 18" med vinterdäck som jag tänkte slänga på för att kunna åka till fjällen nu framåt våren, dock så vet jag att inpressningen inte är samma bak.. Men hur mkt skiljer det? Fälgarna har suttit på en E90 och det är väl samma inpressning som E46? Hur mkt spacers behövs igentligen? Lars |
| Inpressningen för E90-fälgar brukar ligga kring 34-38 mm, dvs mindre än E46, men inte någon jätteskillnad. Är däcken inte alltför breda kan det m a o funka. | |
|
Enligt min däckkille - så passar ej e46 fälgar på e90/91/92/93 - då ET ej matchar. Så det borde ju vara e90 fälgar ej passar e46. Du får nog ta kontakt med ett proffs. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
| OK, nu ser jag att du har M3E46, då lär det nog behövas spacers bak, men lite mindre än om du valt fälgar för icke-M3 E46. Det är väl ET20 på M3E46 bak? | |
Lars Jakobsson |
Japp, Et20 är det bak på M3:an...så är det 38 borde det funka med spacers? |
| När ska du ha det Lars , om jag har plockat av mina så kan du få låna de för resan ? med DSC hela vägen så jag har nått kvar bara :) | |
Lars Jakobsson |
Maxad>>Det är veckan efter påsk..Klart jag kör med DSC på :P Vore grymt schysst, men kanske köper dom där endå... ska kolla om dom går på iallefall :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.