|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Ny här på forumet. Har på något sätt lyckats att bli bmw frälst... Modellen som jag främst tittar på en 325 coupe. Har tänkt att kolla på en senare i veckan. Bilen i fråga är den här: Länk Om någon har synpunkter så får ni gärna dela med er utav dom, tex om det e ngt som man ska tänka på med just den här modellen... Tacksam för svar | |
|
Läs i köpguiden som du har i menyn till vänster. Många säger att det är trevligare med motorn med Vanos, som kom på -93, vilket resluterade i bättre bottendrag och lägre soppaförbrukning, så kanske se efter en sådan? Dem ligger viserligen något högre i pris, men ganska marginelt. Iaf så skrev jag ner detta från köpguiden och från lite trådar då jag skulle köpa min coupe: • Kontrollera så elfönsterhissarna fungerar. Dom skall gå ned automatiskt ett par cm när sidodörren öppnas, respektive gå upp när den stängs. Hissmotorn sitter nitad inne i dörren och är besvärlig att byta. • Gäller äldre coupéer: Listen runt framrutan kan spricka och vatten tränger in. Detta vatten rinner om man har otur ner på elektronikboxen som då kan gå sönder. Enligt uppgift kostar det cirka 9.000:- att fixa bara boxen. • Funktionen som drar ner sidorutan innan öppning av dörren ger ännu en oönskad effekt. Fukt dras ofta (iallafall på våra breddgrader) ner i dörren när man öppnar, vilket får till följd att byte av c-låsmotorer efter sådär 5-7 år är rätt vanligt. Ljudförändring & funktionsstörningar är varningstecken. Kostar runt 2700:- hos auktoriserad verkstad. Rost hittar man på så gott som alla begagnade bilar. BMW E36 är dessvärre inget undantag även om den står emot rosten relativt bra. Kolla efter rost på de vanliga ställena, dvs på dörrarnas undersidor och kanter, runt skärmar och skärmkanter och även på bagageluckan och motorhuvens framkant. Tanklocket är speciellt angripen, kontrollera om det finns rost kring och bakom tanklocket. Om bilen är importerad och av årsmodell 91-94, kontrollera under sidoblinkersen. Många importörer brydde sig inte om att rostskydda där. Alla svensksålda hade fabriksmonterade sidoblinkers, samt importerade E36:or av 95 års modell eller nyare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.