|
|
|
|---|---|
|
Min säljare påstår att man inte kan välja Isofix till framsätet om man väljer manuell sportstol till E61. Då måste man lägga till elektrisk inställning eller välja normal- eller komfortstol. Detta framgår inte av reglerna i prislistan och var heller inget krav så länge man kunde bygga 5:or i BMW:s konfigurator på webben. Någon som känner igen detta? Jag tycker att det känns som om säljaren försöker kränga på mig komfortstolarna. | |
|
Hejsan. Har nyss tittat på utrustningslistan och håller med dig att enligt den skall det inte finnas någon begränsning på isofix till sportstolen. Däremot kanske du skulle fundera ytterligare 1 gång till angående komfortstolar. Har själv en E61 med komfortstolar och efter att ha kört ett tag måste jag säga att det nog är dom bästa stolar som jag har suttit i. Dom är inställbara i alla led och man borde alltid hitta ett läge som är bra. Dessutom är det faktiskt den enda stolen som BMW säljer som har whiplash-skydd inbyggt. Det var det som avgjorde mitt val helt och hållet. |
|
|
Ja jag har börjat fundera på comfortstolar. Jag hade valt manuell sportstol med elektriskt svankstöd. Om jag nu väljer till elektrisk inställning så blir det ju samma kostnad som att välja comfortstol. Och jag noterade det där med whiplashskyddet. Kan man även ställa in vidden på stolen så att man får bra stöd på sidorna? |
|
|
Hej igen Gorban. Ja, vidden är inställbar. Har dessutom "finessen" att ställa sig i maximalt öppet läge när dörren öppnas/nyckel tas ur. Detta förenklar in och utkliv. Som en liten extra pryl så blir även ratten elektriskt inställbar med minne med komfortstolarna. Denna höjs upp maximalt när man stiger ur bilen för att sedan när man skall köra iväg igen ställer in sig i det läge som det var innan. Tror inte att du ångrar valet av komfortstolar. Åk ut till din handlare och be att få provköra en bil med komfortstolar. Räkna med att du behöver minst 1 timma på dig innan du hittar ett någorlunda bra inställning. Jag lånade en med komfortstolar över en natt och körde väldigt mycket på kvällen. |
|
|
Tack för tipset. Det låter som om det får bli komfortstolar. Får man inte trottoarkantsautomatiken på höger backspegel också om jag inte minns fel? Min fru och jag har ganska olika stolsintällningar så jag ägnar mycket tid åt att hitta tillbaka till rätt inställning när jag tar bilen. Elstolar med minne skulle vara guld. |
|
|
Stämmer att högerbackspegel får trottoarkantsautomatiken, denna är beroende på hur knappen för inställning av höger/vänster backspegel är ställd. I högerläge ingen auto och i vänsterläge med auto. Minne av stol/backspegel och ratt sker med minnesknappar och nyckel. Du får med dig 2 nycklar vid köp och bilen "kommer" ihåg hur inställningen var på respektive nyckel. Dvs du låser med din, frugan låser upp med sin och får sin inställning. Efter att hon låst och du sedan låser upp så får du din inställning. |
|
| Hur var det ens möjligt att köra bil innan detta fanns :) Jag bara vill ha.... | |
| Tycker klart du ska ta komfortstolarna. De skönaste jag provat samt höjer andrahandsvärdet. Själv skulle jag aldrig köpa en E60/E61 utan dem. | |
|
Ja, komfortstolarna är ett måste - ett ganska typiskt exempel på BMW:s utrustningslista - har man väl provat nått så finns det ingen väg tillbaka! ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
|
Hade tänkt köra med sportstol men efter att ha provat komfortstolen var valet enkelt. Sidostödet är föredömligt, man slitter som gjuten om så önskas. Välj komfortstolen Gorban! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.