AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
924

Höjd på M3 E36

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Ska sänka min 325 och vill gärna vet hur mycket för att få den ungefär som en m3. Så om någon vänlig med en M3 och 10min att avvara kunde mäta från backen till högsta punkt på skärmkant fram & bak och även mäta diameter på fälg inkl däck fram & bak. Bild på bilen är också bra så jag kan se om det är vad jag är ute efter. Sänkt eller original M3 kvittar, är bara bra med olika så man kan jämföra. Även vanliga e36 med bra sänkning är intressant att få mått på!

Anledningen till detta är att min 325 står på 15" för tillfället och har bytta stötdämpare och fjädrar (ej sänkfjädrar och ej original) så det är väldigt svårt att avgöra hur mycket som behövs. Och jag tror att den är lagom bak redan nu men är inte säker.

Tack på förhand!

/Pelle
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Ingen som har tid??
Dem flesta bilderna du hittar på länken nedan är med M-chassie. En del är dock med ytterligare 15 mm sänkning.

///Micke
Min cabrio Länk
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Jo bilder har jag i överflöd, det är mått jag vill ha tillsammans med bild, och detta eftersom min står på 15" plåtfälgar nu och det är helt omöjligt att avgöra med ögonmått hur mycket den ska sänkas. Det skiljer dessutom rätt mycket pengar på de olika fjädersatserna så jag vill inte chansa heller.

MVH
Ok, min står oxå på 15" plåtisar med vinterballonger men jag kan mäta och ta ett par bilder om du vill.
Men som sagt, bilen är sänkt cirka 15 mm runtom gentemot M-chassie.

///Micke
Min cabrio Länk
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Ok, det vore kalas. Vad är det för sänksats du har? Glöm inte att mäta däcket också så jag räkna ut skillnaden mot min.

Sachs Performance Kit.
Finns mycket skrivet om det i min blogg, kolla noteringarna runt 0509.

///Micke
Min cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.