|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har letat här på forumet och inte funnit svaret jag är ute efter. Undrar om någon kan hjälpa mig? Jag har importerat en E38 från Tyskland och när jag var i Danmark där det började bli blött och någorlunda saltigt (kanske inte har något med det att göra) började mätarna bete sig skummt. Varvräknaren hoppade upp till 4000 och tempmätaren kort därefter till 3/4, varvräknaren gick ner till sitt vanlig lite över 2000. sen hade jag 60 liter bensin och kör 150 säger mätarna. :-) Ena gången blir allt som normalt igen och jag kör vidare men andra gången plingar den till och säger Trans. Failsafe prog. efter det fungerar allt som det ska förutom att det står där. Motorn och v-lådan fungera perfekt som innan. En sak som ska tillägas är att blinkersen fungerade inte när mätarna höll på att hoppa runt. Fenomenet hänt några ggr efter denna tur. Det blev visst lite långt men jag hoppas att någon har något svar på varför mätarna har lite roligt i min bil med följande failsafe prog. /Jonas | |
|
Skulle gissa på problem med batteri/generator, mät upp laddning samt kolla batteriets kondition BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.