|
|
|
|---|---|
|
Anledning till mitt nicknamn är ju att nått roligare än isåkning inte existerar. I helgen har 325an pressats till det yttersta, både av mig o andra, o det är ständig kö för att få prova den. Efter ett pass brukar jag alltid öppna huven o kolla så att alla vätskor är kvar (vilket det tyvärr inte alltid är) Direkt samlas alltid lite folk runt huven med frågan "Vad är det för trimm, har du turbo ??" Och det är alltid lika kul att svara "Nej, den är helt orginal, inte ens luftfiltret är utbytt" Vad är då receptet ?? Jo: ut med allt onödigt skit från bilen, Breda isdäck från 60 talet med 1200 dubb per däck !! Svetsad diff, i år har jag bytt till 3:91 villket märktes väl, en 4:10 skulle nog inte sitta ivägen. Största skillnaden i år är servostyrningen. Tidigare år har bilen varit jobbig att köra, man orkade bara några varv, sen tröttnade armarna och man gjorde ofta bort sig i nån kurva. Nu har jag M3ans servo med 3,5 varv som gör bilen till en barnlek att köra. Dom som hävdar att servon ska bort kan hoppa upp o ta sig nån stans. Några paranteser är att grenrören glöder efter ett pass, det är väl manligt på en icke turbo bil ;) Ett extraktor rör skulle nog inte sitta fel. Oljetrycket är 0 på tomgång, men på isen ligger man ju mest på varvstoppet, så det saknar betydelse. E39 530D har oxå provats på isen, sjukt snäll bil trots 235/40-17, lite knepigt bara när motorn inte hörs, man måste helt enkelt ständigt kolla på varvräknaren. Innom parantes ( jag har åkt en bil som spöar vilken BMW som helst på isen, en äkta UR Q med 450 pållar) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.