AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.239

E91: strålkastarspolarna fälls inte in

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Munstyckena som fälls ut när strålkastarspolarna aktiveras fälls inte in igen.

Någon som har haft samma problem?

Vet inte om det det beror på att smuts tagit sig in. Har inte tvättat bilen de senaste två veckorna, och det har varit snö och slask. Jag skulle kunna tvätta den och se om det hjälper, men borde inte munstyckena fungera som det är tänkt oavsett detta?

Hade ni lämnat in bilen?

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
modano
kärvar troligtvis i teleskåpet som åker in och ut.. det är ju en 06´a så bara in och byt!
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Tjenare Lars,

jag har råkat ut för det en gång, när jag körde torrt på spolarvätska. Fyllde på ny spolarvätska och sedan har det fungerat utan en hickning. Jag är nu noga med att fylla på så fort bilen varnar för låg spolarvätskenivå.

Svårt att veta med sådana här intermittenta fel. Hjälper det om man lämnar in bilen eller ej? Det har ju hänt att det byts något på måfå utan att grundorsaken åtgärdas och så kvarstår problemet. Om du har bestående problem med munstyckena skulle jag rekommendera att du lämnar in bilen. Då går det ju lätt att återskapa problemet.

/ElakaKatten
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
modano och ElakaKatten, tack!

ElakaKatten, det kan faktiskt vara spolarvätskan eftersom jag har haft låg nivå ett tag. Minns inte när det först uppträdde, men det kan finnas ett samband, Ska kolla upp detta med verkstan, man vill ju inte byta komponenter i onödan. Den är ändå på väg in för en elfönsterhiss som också kärvat oregelbundet.

Den har blivit lite lynnig, bilen.

/Lars

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Med en bussystem istället för konventionellt elsystem blir det nog en del buggar som ingen tänkt på, är väl playstationingengörerna som gjort konstruktion och programeringen. :)

///MVH Hasso
Länk
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Lynnig... Det är väl personligheten som börjar komma =)

Misstänker att det blir en del sådana här småsaker allt eftersom bilen "sätter sig". Jag har en gnisslande gummidamask för kabelgenomföringen i förardörren. * Gnek * varje gång jag öppnar dörren. Bara att smörja :)

/ElakaKatten

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Uppdatering: Spolarmunstyckena är nu bytta på garantin. De frågade inte ens om nivån på spolarvätskan var låg. Fungerar bra nu.

/Lars

modano
kanon!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.