AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.520

Dubbla utblås 330 (e46)

Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Som topic lyder, hur löser man detta smidigast?

Skulle vilja ha 2 utblås på varje sida, det ska naturligtvis ryka på båda sidor också :)
Vill helst inte köpa ett helt nytt avgassystem.

Vet att det finns till 5-serien där man kan "bygga på" det befintliga så att man får dubbla utblås.

Mvh,
Johan

ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
du måste av vad jag har förstått, kapa bort reservdäckets "låda" under bilen för att kunna dra rören. Vet ej vilket system man ska köra med men du måste nog köpa ett nytt från katten och bakåt eller nått...

lycka till!

mvh. Jimmy
Johan_W: Satsa på en eisenmann ljuddämpare med 4x utblås istället, du monterar den på originalavgas. Det ryker ur alla 4 som du vill och ser mycket bra ut.
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
itouch: hur är placeringen isåfall på dessa utblås? Är det som M3'ans? Mer centrerade? Eller kan jag använda bakkjolen som sitter på nu? Det är M-paketet på nu.. Isåfall är det bara att kapa ur på högersida också?

Mvh,

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Jag tror inte Eisenmann med dubbla utblås passar på en cab

Länk

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Enligt deras hemsida så passar ej detta/dessa utblås cabben?

Förövrigt så kostar dom också ca 9300:-, imo lite för mycket för "bara" ett par utblås.

Johan_W: tänkte inte på att du hade en cab. Läste bara 330 E46 i rubriken :)
Du kan ju kontakta ferrita så bygger de enligt dina önskemål, dyrare än 9300 blir det nog inte om du bara vill ha 4 pipor bak och ha resten orört.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Tjenare, tänkte sno denna tråd lite. Då jag också är i jakt på 4st bössor. Dock är jag ute efter "m3 orginal" looken. Och jag undrar då hur man ska gå tillväga?

Att köpa en m3bakspoiler låter inte allt för smart då m3an är bredare vid hjulhuset än 330Ci?...
har letat i forumet i 1 timme nu utan resultat, (förutom denna tråd)...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.