|
|
|
|---|---|
|
Nu har det gått två nätter och har fått starta bilen med startkablar, Köpte ett nytt batteri för ca 1½ månad sedan, befinner mig i sälen, och tror inte det kan ha med den låga värmen här. Någon som vet ifall det kan vara kortslutning, eller om det kan vara något annat... /JunioreN...!! ||Pain is temporary, Glory is for ever || | |
| Hade samma problem för dryga veckan sen, lämnade in bilen på BMW och dom konstaterade kortslutning i halv/helljus modulen. Min bil drog konstant 0.4A, vilket räckte för att tömma batteriet på 1-2 dygn. Det var inga roliga veckor innan felet hittades. Vet inte om du har samma problem. Sök på forumet om krypström så kanske du hittar några tips. Du kan oxå mäta på batteriet med en multimeter för att skapa dig en uppfattning om det är just krypström som är problemet. | |
|
Lättaste sättet att mäta eventuell krypström är med en tångamperemeter. Då behöver man inte koppla loss batterikablarna för att mäta strömmen, vilket man behöver göra om du ska mäta med en multimeter. |
|
|
Fast du får vänta ca 16 minuter tills bilen gått ner i viloläge. Först då ska bilen dra ca 0.03 A Tjuvström genom fläktens effektsteg är ett vanligt fel. Svekke |
|
johanbengtsson |
Jag hade också samma problem för några år sedan med min dåvarande E39. Även för mig va det ljusmodulen |
| Vet inte om det där med 16 minuter gäller alla bilar. Min bil lägger sig numera på 0.01A efter cirka nån minut bara (börjar med cirka 0.3A och minskar i 3 steg ungefär). | |
|
Hej, i mitt fall var det ett effektslursteg(fläktmotstånd) som krånglade. Fläkten stängde aldrig riktigt av sig. Mattias Bra kvalitet; -Man gråter bara en gång.... |
|
|
Många tack för alla svar! Nu ska vi bara hitta en verkstad som vill bry sig om dom vackra BMW bilarna. Verkstaden i sälen har sagt nej till alla bmw.. Inge bra alls... Tack igen! ||Pain is temporary, Glory is for ever || |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.