AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
771

Fällor vid byte av "samtliga" framvagnsdetaljer M5 E34?

Har precis varit hos BMW o beställt en ny "framvagn" pga oljud (dvs samtliga bärarmar,styrleder,skruvar,muttrar,brickor mm. Bidde även en massa annat nytt som tex kardanens stödlager samt "homokinetisk knut","pitman-armar" bak, oljefilterhus, oljetryckskontakt samt oljetempgivare, stora gummibälgen..tror det var allt:-)...)
Min fråga är om det finns något speciellt att tänka på vid byte av framvagnsdetaljerna, några fällor? Eller några knep kanske:-)?

Tacksam för svar
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Spårar ur från ämnet..

Vad kostade stora gummibälgen? Är det den mellan lmm och insug du menar?

Hade tänkt köpa en ny till min bil till våren..

//Roffa
Ja det är den jag menar! 230kr har jag för mig, utan rabatt...som hittat:-)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Det var ju billigt, ska åka och köpa en sån nåndag så man har färdigt till våren när bilen ska i trafik =)

//Roffa
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
De stora du ska tänka på är att göra en framvagnsinställning när allt är bytt. Annars är de bara o skruva av o på. Vissa saker kan ifs sitta som faen men allt går att få bort. :)

///Micke
Duffyman: Jag skall till o med göra en 4-hjulsinställning:-). Så det är ganska "straight forward" mao? Krävs några special verktyg? (Jag har diverse olika spindelledsavdragare,brytjärn mm)
En grej att tänka på är ju att dra åt bärarmarnas infästningar när bilen står på hjulen. Men det visste du säkert redan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.