|
|
|
|---|---|
|
Har precis varit hos BMW o beställt en ny "framvagn" pga oljud (dvs samtliga bärarmar,styrleder,skruvar,muttrar,brickor mm. Bidde även en massa annat nytt som tex kardanens stödlager samt "homokinetisk knut","pitman-armar" bak, oljefilterhus, oljetryckskontakt samt oljetempgivare, stora gummibälgen..tror det var allt:-)...) Min fråga är om det finns något speciellt att tänka på vid byte av framvagnsdetaljerna, några fällor? Eller några knep kanske:-)? Tacksam för svar | |
|
Spårar ur från ämnet.. Vad kostade stora gummibälgen? Är det den mellan lmm och insug du menar? Hade tänkt köpa en ny till min bil till våren.. //Roffa |
|
| Ja det är den jag menar! 230kr har jag för mig, utan rabatt...som hittat:-) | |
|
Det var ju billigt, ska åka och köpa en sån nåndag så man har färdigt till våren när bilen ska i trafik =) //Roffa |
|
|
De stora du ska tänka på är att göra en framvagnsinställning när allt är bytt. Annars är de bara o skruva av o på. Vissa saker kan ifs sitta som faen men allt går att få bort. :) ///Micke |
|
| Duffyman: Jag skall till o med göra en 4-hjulsinställning:-). Så det är ganska "straight forward" mao? Krävs några special verktyg? (Jag har diverse olika spindelledsavdragare,brytjärn mm) | |
| En grej att tänka på är ju att dra åt bärarmarnas infästningar när bilen står på hjulen. Men det visste du säkert redan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.