|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag vet att frågan vart uppe innan då jag sökt på ämnet. Problemet är bara att länkarna dött.. Så nu undrar jag om det är nån som har 18" M3 fälgar på sin roadster och kan dela med sig av sina bilder. Jag har en känsla av att de kan se rätt snyggt ut.. Tack på förhand! "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" | |
modano |
Passar men personligen känns dessa fälgar "fel" på Z3 |
|
Smaken är som tur som baken.. Nåt jag INTE tyckte va snyggt var nån snubbe som hade slängt på M3cab-fälgar på sin Z3. Jag tror det kan va rätt okej med 18" och HELT okej med 19" M3 fälgar.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Vilken fälg är det du tänker på? Har du någon bild? /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
???? M3 har såvitt jag vet samma offset bak som Z3 M Roadster och det betyder att de kommer sticka ut som f_n om de monteras på en vanlig Z3. |
|
modano |
det finns dom som sätter M3 framfälgar runt om på sina Z3ór... |
|
Jag vill se hur de ser ut med den nyare varianten på.. (E46 varianten) M3cab-fälgarna va den som bara fanns i 17". Det finns ju kopior som ser ut som orginal.. En del snyggare än andra vad jag sett. Offset, ET o allt de där måste ju kunna passa på en vanlig Z3?! Fälgarna finns ju till vanliga E46;or med.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Skänebo: Kopior ja.... då väljer du ju offset själv vid inköp och kan ta 4 framfälgar som Modano säger. M3 originalfälgsuppsättning, nej ! |
|
|
Det där med framfälgarna.. då förstår jag varför du inte gillar det. Jag gillar när det syns att det är en framfälg och en bakfälg. Kör med nån AC Shnitzer/OZracing fälg nu.. Split.. tycker dom ser små ut fastän dom är 18". "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
För att göra saken klar: Nej jag vill INTE ha fyra framfälgar! Såg att de va nån som sålde en Z4 roadster med dylika fälgar på. Jag gillar fälgen! "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
modano |
då är vi överens.. ;) Byt till en M så kan du ha en bredare fälg bak! |
|
Ha ha.. Jag har en bredare fälg bak nu.. Kör me 255;or bak och 225 fram. konstigt nog så sticker framfälgarna ut en del.. lite mer än lagligt antagligen. Back to subject.. Några bilder någon? "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
modano, även 2.8'or och 3.0'or har bredare fälgar bak än fram. Att sedan M fälgarna inte passar beror på offseten inte bredden. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Länk Här är Z4;an med M3 fälgar.. Ingen som har nån bild på en Z3 med samma fälg på? "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Aha den fälgen. Tror den hade gjort sig riktigt bra på en Z3 oxå och eftersom det inte finns någon fälgkant utåt så syns det ju inte så tydligt att fälgarna är lika breda runt om. Det går ju att se till att det fyller ut hjulhuset bak med hjälp av spacers. Skall se om jag kan hitta bilder så knåpar jag ihop något i photoshop. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Sådär!! Det var bedrövligt så dålig kvalitet det var på alla bilder av bilar med denna fälg på. Hittar någon en riktigt bra bild, länka dem hit så gör jag en ny. Såhär blev resultatet med den bild jag hittade. Länk Ber om ursäkt för den tråkiga bakgrunden på min egen bil, men den var den enda jag hittade som stämde hyfsat i vinkel och jag orkade inte frilägga bilden. =) /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Tack! Jag tycker inte de ser så pjokit ut.. Bra jobbat! "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.