AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.388

Hur många är de som kör me sina M5 E39 nu ?

A-
32
A-R-S
M5 E60-2006
Bara så jag vet...
Jag tänkte ställa på min kanske ?
Mvh A-r-s
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
inte så länge det finns snö på marken...
Lars Jakobsson
Dom nya M5:orna och M6:an rullar här i stan iallefall...

modano
varför inte använda en M5 på vintern?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Såg en M5 här i Gävle i förrgår iaf så några finns det nog som rastar pärlorna även på vintern

Man ska sikta på att vara bra!
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
har också sett några M6/M5 den nyaste under víntern. Lars hur går det med din kärra ? SMG måste nästan va den bästa lådan på vintern sjukt ROLIGT man kan ha med den :D
Lars Jakobsson
Maxad>>

Tyvärr har jag haft min avställd under större delen av vintern, köpte aldrig vinterdäck och sen jobbar jag så mkt nu.. Har tagit ut den lite nu när det varit på +sidan...riktigt kul :P

Du kör med din hela tiden el?

Lars:

Synd att du missar all nyfallen pudersnö som inatt =)
Grymt kul.....
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
yepp har kört min hela tiden, med handen på hjärtat så är det faktiskt en ev säkraste bilarna jag har kört på vintrarna, trodde i början det skulle bli jobbigt med effekt och Rwd men DSC är helt otrolig grymt i bilen.

Lizzardo ; vart det lek för dig också :D
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
det finns dock ett enda nackdel med att använda bilen på vintern, o det är all tvättande , tror jag har tvättat den 2 gånger per vecka under hela vintern, et kan bli tröttsam i längden men måste man så måste :)
CR
61
CRHH
BMW M5 2002
Varför skulle man inte köra på vintern. Den fungerar utmärkt och tar säkert inte nämnvärt skada av åretruntkörning.
Be happy!
Ricke
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Thorssa!! Det kanske var Uggla som körde M5.an du såg??, han har ju varit i Gävle nu iveckan:) En riktig Bmw fantast ju!
Lars Jakobsson
Klart som fan man ska använda bilen, bara jag som vart lite för snål att köpa vinter däck för 2 månader...:(, det får man betala för nu...ursch.

Får leka med en FWD istället..hahaha, handbromsen går varm...hahaha

Lasse Karlsson
Har riktigt schyssta vinterplattor till min M5:a, så några turer blir det även så här års(det tror jag även bilen mår bra av) men jag väljer mina dagar med omsorg, då jag tar ut "henne" + att det blir ordentliga tvättar efter!

Men man längtar ju till våren, med lite värme och rena och torra vägbanor så "hon" får komma ut ordentligt.

HA DET!!
Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Jag kör med min året om , rwd kanske inte är optimalt vintertid här i norrland men är man van att köra M5 så nöjjer man sig inte med något annat vintertid hlr ivarjefall inte jag :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.