|
|
|
|---|---|
| Jag ska byta nedre spindelled, och jag funderar på att byta den själv? Så det jag vill veta: vad är det jag behöver till det? | |
| Nu har jag ett problem till, jag har skruvat bort spindelledarmen men nu får jag inte bort själva spindelleden ,den där i mitten, slog med hammaren i en halv timme , hände inget, sitter fast i armen, hur får jag bort den, ska man ha ett speciel vertyg till det? | |
modano |
du behöver en press för att för bort den |
|
Funkar det med skruvstycke? elr best om jag lämnar spindelledarmen till närmaste värksta så att de kan trycka bort den gamla och få i den nya? Hur mkt kan det gå på? |
|
|
Du måste mer eller mindre göra så ja! Alltså lämna in det för att få det gjort. Jag bytte den får 6-8 månader sedan. Jag fick använda kompisens press, och det behövdes lite mer än 2tons tryck för att få ur den, och så bör du ha en "hylsa" för att få ur dem gamla och i den gamla. Vad det kan kosta vet jag inte, men det är inte mer än 10-15min arbete för en som kan. Lycka till |
|
| Tack, då vet jag vad jag ska göra nu. | |
|
Du kan göra som dom flesta duktiga mekaniker gör med . Alltså ta en hand slägga och håll den bakom emot armen som mothåll och ta sedan en skaplig hammare och drämm till på armen på den andra sidan brukar släppa direkt men kan få klappa till några gånger om den sitter som djävulen . det blir vibrationer som nästan inget kan stå emot . M som i Motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.