|
|
|
|---|---|
| en liten kompressor + en m5 e60 och vips så har du något av det grymmaste som finns på denna jord Länk | |
|
DRAKE!!!! Man får ju ont i magen ju.....*garvar* riktigt schyst... Mvh Jonthe |
|
|
Kompressor? F.ö är den där M5an alldeles för mycket "bling bling" för att jag ska uppskatta den....ormskinn och skit i en M5, nej tack. Flåklypa |
|
| twin turbo, ingen kompressor...... | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag fattar ingenting, turboaggregaten sitter ju precis innan slutrören? jag förstår säkert inte hur det är tänkt att fungera, men ger inte det en makalös "turbo-lag"? jag hag i alla fall inte sett något liknande.... mvh Johan |
|
Nej det ger inte turbolagg värre än vanligt. srs-turbo har massa system för "rear mounted turbo" googla :) |
|
|
fel av mig, sts-turbo ska det vara, Länk |
|
| Vad jag har hört så ska väl turbon sitta så nära motorn som möjligt. Varma avgaser innehåller mer energi. Att plocka avgaserna längst bak av bilen lär tappa massa energi,,,,väl? Och ett jäkla dragnde med rör och ledningar. | |
|
Inredningen var fullständigt vidrig med sitt ormskinn eller vad det nu kom från för djur. Såg rätt dåligt utfört ut oxå. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Att sätta turbon längst bak ger mer lagg eftersom luft går att komprimera och det tar tid för avgaserna att ta sig dit bak. Det ger även sämre effekt eftersom luften hunnit kylas ner en del när den kommit dit bak. Det är inte mer energi i luften längst fram, men luften har större volym närmare motorn och det är volymen som drar runt impellern. Sedan kan man ju klura på varför folk envisas med att hänga på supertunga fälgar på högprestandabilar. Bilen kanske är så snabb att de måste sänka prestandan. |
|
|
Snygg var den |
|
| Förbannat snygg var den. Inget snack om den saken. | |
|
Det är bara jänkare som inte inser att man faktiskt inte behöver göra ALLT så dyrt som möjligt enbart för att det skall göras dyrt, den där interiören ställer jag mig mycket tveksam till. Krokodilskinn slits inte speciellt snyggt om man inte vårdar det som ett barn. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Tycker det ser bedrövligt ut med de stora kromade fälgarna, typiskt USA-BLING-BLING och enligt mig fult som f-n. Men smaken är ju som bekant delad. Och varför turbo längst bak??? Tror nog att det finns bättre sätt att öka en M5:as effekt, fast bäst är det väl ändå att låta bli. Krokodilskinn och mocka, ja vad säger man??!! Går bort enligt mig i alla fall. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.