|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går i bilbytar tankar, eller rättare sagt frugan är gravid och en touring skall inköpas! (Bensin) Årsmodell: 2003, E39 Har tittat på en del och undrar vilket motoralternativ jag skall välja. Vilken motor som är pålitligast och rolig att köra. Dessa är vi intresserade av: 530 ia, 525 ia, 520 ia. (Touring) Tackar för all info, all info är av intresse! Mvh Ive M#POWER | |
| Samma motor, olika storlekar. | |
| mitt tycke 525i m-paket, mockasportstolar,bra prestanda,ekonomisk med både bensin o försäkring.ett gott råd... | |
modano |
det är ju lite äpple/päron... 530 är ju roligast att köra /dyrast att äga.. 520 är ju tvärtom.. Det är ju helt upp till dig |
|
Jag hade inte valt mindre motor än 525. En E39T är en ganska tung bil och en 520 med automat kan nog upplevas en aning trött. Så är inte ekonomi prio 1 så hade jag skippat denna. Kör själv 530iAT och har en kompis som har en 525iAT och jag upplever 530'n är märkbart piggare, lite sportigare karaktär samt att den låter lite trevligare, med andra ord så är det roligare att köra 530. Pålitligheten är nog ganska snarlik för de modeller du nämner. Det optimala valet är ju annars en 540iAT. Kostar lite extra men är ger också mycket tillbaka när man sitter bakom ratten. Skulle jag köpt en E39T idag så hade jag utan tvekan valt en 540iAT med M-sportpaket (eller ännu hellre en Alpina B10 V8s ;). ___ //Ulf |
|
| Välj den största :) | |
|
Tack grabbar! Ser ut som att det får bli den största 530iaT! :-) Har ägt en 540iaT tidigare... men tycker att den var lite för törstig (tyvärr). Bmw´n skall mest användas i stan och en del motorväg. Mvh Ive M#POWER |
|
|
Har 530,n den är helt kanon,, tror inte att jag hade blivit besviken på 525 häller.. Men 530 är lite mer.. är väldigt nöjd med vinter vägs egenskaperna, Lycka till med köpet. Mvh// Matte //Falken "What`s the time mr wolf" |
|
|
Det är väl ingen skillnad alls på motorerna/bilarna det är bara effekten. Vill du bra knuff i baken så tar du 555 eller vill du att det skall kosta så lite som möjligt så köper du 520 eller något där mellan. Jag har haft 520-523-528-525-540-740-320 mm mm Det enda jag har kommit fram till är om man bortser från kostnader är att All annat än V8 åker in i min garage. Kostnads määsigt så är det bara försäkringen som är dyrast inget annat. De som går i tankarna att: Fan det är dyrt med reservderlar. Bullshit. Du kan äga en 520 så plötsligt händer det och det kostar två månadslöner eller så kan du ha en 750 och det aldrig händer. |
|
| ojdå, det ska stå allt annat än V8 åker inte in i garaget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.