AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.409

Nyköpt 540 E39, dragkrok och digitaltv ska fixas!

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Hej!
Nu är man tillbaks i BMW träsket igen efter ett par års vänsterprassel med andra fabrikat.
Volvo och Jeep är avklarat så nu kör vi BMW igen.
Nu till ett par frågor: Har suttit och sökt i ett gäng timmar men inte riktigt hittat mina svar.
Dragkrok: Har hittat ett gäng beg. krokar men elkabelsatsen, Jag har PDC på min bil så det kräver en specialvariant vad jag förstår?
Digitaltv finns massor skrivet men jag vill helst inte böka för mycket med elsystemet med allt vad det innebär. borde det inte finnas en enkel digitallösning? Känns som att jag inte är den enda som kommer få problem den 12:e mars.
Sen en sista fråga: det är inte förberett för CD växlare i bilen. hur svårt är det att fixa? En bil med Navi, TV och allt lull-lull man kan få nästan och ingen CD spelare! Hur tänkte man då när man beställde bilen??
Ok, Några frågor borde kanske hamnat i ett annat forum men jag gör en samlad attack här.
Som vanligt tacksam för alla svar.

Automat är bekvämt och helst med V8 muller
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Vad gäller dragkrok så kan denne kille verkligen rekommenderas Länk Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Har mailat honom!
Tack för tipset.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Digital TV: Köp en bolt-on digitalmodul på tyskla ebay för 300 Euro.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
skulle gärna göra det men skoltyskan klarar inte såna utsvävningar.
Inget i Sverige?

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Gällande CD-växlare så är det bara att kolla så att du har CD-växlar uttag bak på huvudenheten, dra kabel och köpa växlare. Mig veterligen så passar inte alla växlare utan kolla med din bilstereobutik så hjälper de dig.
Annars så är det enklare och bättre och köpa en ice>link och montera in ipod.

Jag har också haft en otroligt välutrustad 528iM med i princip "all" utrustning och jag saknade också CD-växlare till min navi. Undrar vad mannen på BMW AG Werk II Dingolfing tänkte när han specade sin nya tjänstebil.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Samtliga E39or med navigator har cdväxlaringång på radiomodulen.
(Iallafall fram till 2002).

Enkelt att lägga till, men då cdväxlarna ofta kostar en slant även begagnat så kan man rekommendera iPodintegration istället, vilket ger betydligt mer...

Orsaken till att många tyska bilar saknar cdväxlare men är fullutrustade i övrigt är att Tyskarna oftast lyssnar på radio istället(de hade också betydligt fler radiostationer än vi hade i början av 2000-talet, samt att de nästan är sjukligt intresserade av trafikinformation som titt som tätt rapporteras om mellan låtarna.)

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.