|
|
|
|---|---|
| Mitt problem är att häromdagen började den gula oljelampan att lysa. Kollade då oljan och såg att det skulle fyllas på, så långt allt väl. Åkte och köpte olja men fyllde inte på direkt utan skulle göra det idag. Då jag startade bilen idag (hade inte fyllt på oljan) lyste plötsligt lampan röd och det rök till rätt ordentligt om bilen. Slog genast av och fyllde på olja nu vill inte lampan slockna vad kan ha hänt ? Bilen är en Bmw 330i E46 från 2001 | |
|
röd är dumt.. då har den tappat olje trycket och då kan det hända mycket dumt.. säker på att den inta va gul lampan? |
|
modano |
är lampan röd= bärga till verkstad! |
| Dessvärre var den ju röd, hmm vad kan man tro har hänt med motorn ( hemska tanke ) den gick ju inte länge på rött ? | |
| hade inte kört en meter om min olje lampa hade lyst . | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
DrFonk, var det kallt ute? det vanligaste som brukar hända är frusen vevhusventilation, men då brukar oljan tryckas ut ur motorn. men knuffa in den i ett varmgarage några timmar och provstarta försiktigt. alternativt ställ in en kupévärmare under motorhuven. men det gäller att stänga av motorn på direkten om inte oljetryckslampan slocknar efter några sekunder. mvh Johan |
| Det är ju så ibland med att den lyser om man har förmycket olja i. Vet inte om det är så på BMW dock, kanske någon annan kan svara på. Kan ju prova att tappa ur lite om du har hällt i mycket. Borde den ju slockna isf. Håller tummarna för det! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.