|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"Den som tror att en Mac crashar ofta vad inte testat en på många år (om ens alls)." Jaa du Dredd. Kan du skriva meningen på en icke Applemaskin så det blir rätt? ;) mvh Erik G |
|
|
Hehe :) Inte iPhonens fel att jag ändrar mig mitt i en mening och skriver om. Man kanske ska läsa sina inlägg innan man postar ;) Programmer: Testa gärna en ny Mac. Själv fanns det inte en chans att jag skulle köra Mac för 10 år sedan. Efter att OS X kom till världen så har Macarna blivit ruskigt kompetenta. Har sedan jag köpte Mac med OS X inte haft en enda systemcrash, inte ett enda virus (trots avsaknad av antivirusprogram) och inte ett enda spyware. Dessutom så kan datorn stå igång i flera månader i sträck utan att degenerera och bli långsam. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
J.Dredd skrev : "sedan jag köpte Mac med OS X inte haft en enda systemcrash, inte ett enda virus (trots avsaknad av antivirusprogram) och inte ett enda spyware. Dessutom så kan datorn stå igång i flera månader i sträck utan att degenerera och bli långsam." Jag kan säga det samma om min PC med Windows XP. :-) Skämtåsido, börjar likna IDG:s forum snart - Apple vs. Microsoft.. Så lågt skall vi väl inte sjunka. :-) Har kört flertalet OS under många år, vart OS har sina styrkor och svagheter. |
|
|
J.Dredd: Det är säkert så att mycket har hänt på Mac-fronten precis som det är stor skillnad på Windows från -97 och -07. När det gäller virus på Mac så är det kanske läge att installera antivirusprogram för vad jag hört/läst så börjar det dyka upp en del även där. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Visst finns det virus till Mac. Dock bara "proof of concept". Sättet som OS X och BSD är uppbyggt på förhindrar effektivt spridning av virus. Skillnaden mellan Windows idag och 1997 består väl mest i att den består av 4ggr så mycket kod idag. Stabilitetsmässigt och säkerhetsmässig har man inte kommit så långt som man tycker att det borde. Missförstå mig inte nu. Jag hyser inget hat mot Windows. Jobbar med det varje dag. Dock så är jag mycket medveten om dess brister. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.