AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.380

Rykten och spy

Sida 1 av 2
ja
83
jala
335i (E93) -07
Nä nu börjar det bli allt för allvarligt på forumet och påbörjar därför en tråd i ämnet "rykten och spy" för att lätta upp sinnestillvaron.

För att föregå med gott exempel ryktas det om att BMW och Mac samarbetar om att integrera Iphone i 7-serien: Länk
ja
83
jala
335i (E93) -07
Avdelningen fort och fel: I min upphetsning över tråden glömde jag några tangentnedtryckningar, vilket resulterade i ett syftningsfel.

För att föregå med gott exempel levererar jag ett rykte om att BMW och Mac samarbetar om att integrera Iphone i 7-serien: Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Roligt att din länk säger exakt motsatsen, nämligen att ryktet tycks vara en bluff.

"it appears that the AutoSpies rumor of iPhone integration into the new BMW 7-series is a hoax"

För övrigt skulle jag föredra om de satsade på en telefon som var lite mer funktion och lite mindre yta, iPhone är ju gullig men den har inte ens 3G...

Wilhelm Svenselius
ja
83
jala
335i (E93) -07
Man skulle kunna säga att artikeln detta är ett "contra rykte", d.v.s ett rykte om att ryktet verkar vara falskt. Om ett rykte är sant eller inte får framtiden utvisa, men ingen rök utan eld brukar det väl heta.....

Men för att konkritisrera rykten inom ett annat område får vi väl hoppa in i avdelningen spy med följande länk: Länk
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Angående iPhone och BMW så tycker jag att det verkar konstigt att lansera det på 7-serien, då Apples målgrupp känns mer 1- och 3-serien alternativ 5-serien. 7-serieägaren är väl inte den som rusar till Apple Store och köper sig en iPhone??
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Allt som har med MAC att göra känns helt fel i BMW... Mac med dess leksaksinterface och "idiotsäkerhetsfilosofi" (som medför att det blir aptråkigt att använda grejerna) hör mer hemma i nån präktig bil med halvsportiga ambitioner men avsedd för icke-förare... typ Saab.
em
538
emilsson
i4 M50 -22
haha, "leksakinterface" det lät det. :) Inte så vidare haj på os x får man anta. Sen heter det "Mac", MAC är ett nätverkskorts fysiska adress. ;)

Iphone ska få 3G till europaintroduktionen i höst sägs det, 3G i usa är tämligen bortkastade pengar då täckningen och utbudet är sämre än bland fjällen i norrland.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Enor: du måste skämta? Känns verkligen BMW som en "windowsprodukt"? Really?
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
enor: Amen!

acey: Det har väl ingen påstått heller? Bara för att något inte är Mac är det inte automatiskt Windows. Fast BMW är helt klart mer Windows än Mac: Massor av finesser och prestanda, mekvänliga, lätt att paja om man inte vet vad man gör. :)

emilsson: MAC står också för Message Authentication Code i säkerhetssammanhang, vad nu det (eller nätverkskort) har med diskussionen att göra vet jag inte.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Håller med Grandy...

Själv har jag gått raka vägen in i Macvärlden från iTunes, via iPod till MacBook Pro - och köpt en 1-serie

och nej - BMW känns inte windows!!!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Snart finns väl Norton Car Security 2010 till bilar med windows...Nä, tror jag fortsätter med Apple's datorer ett tag till :)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
För att divergera ytterligare från diskussionen: Norton är ett satans avskum - den som använder det förtjänar vad han får. Maken till programvara att sakta ner en dator finns inte, dessutom är det dyrt och skyddet inte särskilt bra...

Wilhelm Svenselius
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Jag skulle aldrig i livet vilja ha en bil som känns som en Mac.

Om en generatorrem går av, till exempel, så nöjer jag mig INTE med att bilen plötsligt bara dör med meddelandet "bilen har stängts av eftersom ett oväntat fel inträffade", jag vill veta VAD som gått fel.

Om jag vill ta ur en CD-skiva ur bilen så vill jag inte vara tvungen att först slänga den i nån papperskorg för att undvika att bilen kräver den tillbaks hela tiden, jag vill bara ta ut den.

När jag kommer hem och ska stänga av min bil, så tycker jag inte att menyn "special" är ett logiskt ställe att hitta avstängningsknappen. Det förefaller mig mycket mer rimligt att leta upp nån funktion som heter "start" och anta att den funktionen måste gå att reversera.

Jag vill inte ha en bil som bara går att utrusta med tillverkarens egna däck, torkarblad, glödlampor eller batterier, och som kostar dubbelt så mycket som den borde, med tanke på att konkurrerande bilar har bättre prestanda till väsentligt lägre pris. Speciellt inte när det visar sig att de påstådda fördelarna (som skulle motivera priset) i princip bara består av kosmetika i form av en design som liknar en pekbok för 1-3-åringar mer än en förarmiljö.

Jag vill heller inte ha en bil som använder kraschsäkerhet som ett av sina största säljargument, men sedan när man provar den visar det sig att den i 9 fall av 10 faktiskt kraschar OFTARE än de konkurrenter som den säger sig överträffa, och att krascharnas orsaker dessutom är otroligt mycket svårare att spåra upp och därför åtgärda.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
enor: He he, när använde du en Mac senast!?
Haha! Lustigt att jag snubblar över denna tråden just i dag, jag var inne på Apple store under lunchen, måste säga att jag är väldigt svag för deras desigt och interface. Jag har dock aldrig använt en Mac och kan inte uttala mig om det är BMW känsla i menyerna;).

Nog tycker jag att en Iphone skulle passa 7 serien ganska bra image mässigt, men en B&O telefon skulle nog sitta som en handske i E65ans arm stöd;)

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Grandy: Min uppfattning om Macdatorer är precis lika up-to-date som Macanvändarnas uppfattning om Windows.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
enor: Jag fattar inget vad du menar nu men det känns som du är väldigt arg på Apple i varje fall.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Gammal tråd, jag vet. Har dock inte sett den för än nu. Mac och BMW går ofta hand i hand. Starka varumärken med personlighet och en gedigen känsla tillsammans med mycket genomtänkta lösningar. Den som tror att en Mac crashar ofta vad inte testat en på många år (om ens alls). Själv skulle jag tycka om ett inbyggt stöd för iPhone i nya BMW.

(skrivet på en iPhone :) )

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Vantage
Drar mej till minnes när En av de "stora" inom Microsoft talade om Datorernas utveckling kontra Bilarnas !!
I skottlinjen stod en av Fords Bilmodeller, hånad av de "duktiga" Windows-teknikerna som hävdade att om Bilarna haft samma utvecklings-kurva som Datorerna så hade Bilarna Flugit redan på 80 talet !!

Svaret kom några dagar senare från Ford´s avdelning för konstruktion och utveckling.....
[Länk

Niclas
Vantage
Justerad länk till ovanstående inlägg: Länk

Niclas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

enors beskrivning av Mac ovan stämmer exakt med mina erfarenheter då jag var "påtvingad" dessa datorer på det företag jag jobbade på för ca. 10 år sedan. Har inte testat någon Mac från 2000-talet då jag ännu inte kommit över dessa traumatiska upplevelser.

Företaget som jag då jobbade på (ett av Sverige största familjeägda företag, verksamma inom förpackningsindustrin) körde för 10-12 år sedan 85-90% Mac. Idag tror jag andelen ligger under 10%. Jag jobbade på IT-bolaget i koncernen och var tillsammans med en kollega lite av pionjärer när vi började använda PC. Med god hjälp av Apple själva som släppte ut tveksamma OS-releaser var det ganska snart en hel del som gick över till PC och sedan var bollen i rullning. Den stora Apple-återförsäljaren i Lund gjorde konkurs några år senare.

Säger inte att Windows är bättre men det ska nog väldigt mycket till för att jag ska börja fundera på en Mac...Hur som helst är det ju bra att det finns alternativ så att alla hittar något dom gillar...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.