|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag fick min höger ytterbackspegel söndersparkad för några veckor sedan, och har nu äntligen hittat en bättre begagnad som jag tänkte montera. Men jag får inte loss dörrsidan, och den måste demonteras för att få bort backspegeln. Jag har fastnat på torx-skruven som sitter i överkant på dörrhantaget. Den snurrar, och jag vet inte om det innebär att infästningen är trasig och måste borras ur, eller om det är något annat trick för att få bort den? Annars tror jag att jag har hittat de flesta skruvarna, dörrsidan verkar lös förutom det ovanstående. Alla tips och råd är välkomna, gärna så snabbt som möjligt.... mvh Johan |
|
Tja! Kanske detta kan vara till någon hjälp? Länk //Janne |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
tackar! det var tydligen en skruv bakom airbagskylten också, som jag hade missat. tyvärr har det blivit mörkt, så det blir till att fortsätta imorgon. men jag såg att det var olika backspeglar om de var infällbara eller inte, något jag inte visste. det är bara att hoppas att den jag köpte passar, eller annars att motorn till spegeln går att flytta.... mvh Johan |
|
Bumpar tråden lite... Jag har något som klonkar inne i dörren så jag tänkte öppna upp och kolla vad det är men jag kunde vika ut undersidan enormt mycket utom just att jag kunde lyfta av den. hur gör jag? Tyvärr se verkar inte länken fungera... MVH Rille |
|
|
Länk Funkar bättre numera! Mvh Jocke W |
|
|
Tack Jocke Nu har du gjort min vecka. MVH Rille |
|
|
:-) vassego Mvh Jocke W |
|
|
BMW säljer också ett särskilt kit, med artikelnummer 076 345 6789 23744 som består av fem små dynamitgubbar, 20 meter wire, en avtryckare och en bergssprängarhjälm. Bänd försiktigt i dörrsidornas hörn och för in en dynamitgubbe i vardera hörn. Placera den femte dynamitgubben i dörrhandtaget. Aptera sen dynamiten med det medföljande wire-kitet. Rulla ut wiren till full säkerhetslängd, 20 meter gärna bakom en betonghäck och anslut den till avtryckaren. Ta på hjälmen, säg "Howdy partener" låtsas knyta skosnöret men "råka" trampa på avtryckaren. K-A-B-O-O-O-O-M-M !!!! Vips, dörrsidan är borta! ;-) |
|
|
Luktar "Ford verkstad" :-) Mvh Jocke W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.