|
|
|
|---|---|
Lindeberg |
Hej, Har surfat runt rätt mkt på denna sidan nu och kan inte säga annat än jag är imponerad utan alla kunniga som ger en svar på iprincip allt! Har läst att VANOS som jag inte ritkigt vet vad det är men att den finns på min 325 -94? Bilen låter lite som en disel när man startar och kör iväg. Detta för den är kall? Ska det låta så? Inte speciellt upphetsande ljud om man säger så... Det är ju 6an man vill höra spinna? Frågan är om detta är något farligt för bilen? Läst om att många tidiga m5or E39 har problem med VANOS... Inget som min bil har problem med? Kan man få bort dislen ljudet? Har ingen motorvärmare... Mvh Ola |
|
hur långt har den gått ? -- tickadde kan bero på slitna ventillyftar . dålig oljebyten som inte skötts i tid m.m är det vanos så¨bådar det illa .. VANOS är dyrt . |
|
Lindeberg |
21tusen har den gått... |
|
Vad kör du med för olja ? Kan vara för fet Viskositet på den så att den får det jobbigt med oljetrycket när den är kall . M som i Motor |
|
| det som låter vid kallstart är lyftare som backventilen hakat upp sig i! kostar 180kr st. sen om du hört ett morrande ljud inne i motorrummet när du gasar så e det kammkedjetransmissionen som lever om! | |
Lindeberg |
Dags att byta olja nu så får ser om ljudet försvinner lite iaf... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.