AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
958

går illa när den är varm men bra kall?

Visa användare
49
Molle08
bmw 730ia 89:a
vad kan det vara den missar ibland och har vandrande gång? drar ej mycket bensin? dåliga stift eller dålig lamda?

Mullemeck
Om bilen är servad som den ska så kan det knappast vara stiften skulle tippa på lamba eller luftmassemätaren....hur känns den i arbetstemp när du ger på full gas?? tvekar den eller drar den jämt?

/Robin
Tändspole/-ar? Läckande injektor/-er? Kanske någon givare som ger fel info till motronicen, tex motortempgivaren (dvs motronicen får signal om att motorn är kall hela tiden o fetar därför på med mer bensin...)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tror på dålig lambdasonden.
modano
kan ju vara näst intill vad som helst
Visa användare
49
Molle08
han svara hur bra som helst! det luktade som att den gick med värdigt get blandning idag så det lutar nog åt en lamda. men så fort det är fuktigt så misständer den och får avgassmällar. tändspolar?? kan ju vara dom vad vet jag? vad kan dom kosta?

Mullemeck
Visa användare
49
Molle08
jag servade den i sommras med olja och filter. och har kört 300 mil sedan dess. och ska nu byta alla filter och olja nu igen om en vecka när jag ändå byter låda. har gått med för lite ojla och slirar på trean växel. tråkigt men inte så farligt dyrt när man hade tur att få tag på en låda för 2000 lax.
Vad jag kan se i pappren jag har, så bör nog stiften bytas. byttes 03 i maj

Mullemeck
Har nått liknande med min
köpte den i sommras och då misstände den lite.
allt gick till sig när det blev vinter och kallt. gått hur bra som helst tills nu när det blir varmt ute. nu misständer den och vandrar på tom gången.
bytt soppapump,stift. alla filter. mätat tändspolarna. hmm vet inte vars jag ska börja nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.