|
|
|
|---|---|
|
Har en 95a M5. Det rasslar undertill (fram) när man kör över ojämna ytor, yyp småguppar och så. Men inte nä rman långkör på motorvägen. Har Ni någon aning vad det kan vara? Kaveh | |
|
kamkedjan ? Mvh/ Daniel |
|
| Då skulle den väl ha låtit hela tiden och inte bara vid guppar? | |
|
Jag tror det är dom stagen som går från krämningshämaren till fjäderbenen. det låter som ett klappande ljud ibland Kör på höger sida |
|
| Jo, även kallade casterstag. Om du byter,byt till stag från 750tin, de är kraftigare och passar. | |
| Har kollat upp de på BMW. Inget fel....Börjar bli jobbigt!!!:) | |
|
Nu har juh jag en M3 och inte en M5 men jag kan nästan garantera att det är någon täckplåt som ligger och slår! Jag hade samma problem först i framvagnen och sedan i bakvagnen runt katten.... Fram fick jag ta bord undre täkplasten. Ovanför den sitter det luftkanaler som leder kall luft till bromsarna en av dom hade spruckit i ett fäste. Den satt fast tillräkligt för att inte slå vid gämn körning men minsta gupp eller vid ricktigta rivstarter slog det 0 smattrade. Fäste med poppnit senn var det lungt. Ett tag sedan slog jag i underredet på en trotoarkant sedan lät det tik,tik,tik,tik i hög frekväns när man körde trodde först att jag slagit hål på avgassystemet men det var en täkplåt ovenför katten som losnat fäste den senn inget mer tickande. Annars kolla stötdämparen. Titta så fjädern inte sittet löst. Lycka till. Ps. åk till en gropig grusplan och be en kompis ligga på marken och titta framifrån när du kr i en grop och se vad som händer just när det låter.! |
|
mpowercrille |
du hadde samma problem är skvalp väggarna i olje tråget mpowercrille |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.