|
|
|
|---|---|
|
Letar efter en 525 eller 530 diesel 02:a eller 03:a, men nästan alla som annonseras ut är X reggade dvs nyimporterade. Finns det inga sådanna svensksålda eller? Vad har ni som åker sådann diesel? Varför säljer man en nyimporterad igentligen, kollade runt på tyska siter och jag tycker att don kostar ungefär som här hemma, nä jag blir skepptisk.. | |
|
Du har helt rätt i att vara skeptisk. Dessa bilar är importerade för att säljaren ska tjäna pengar på affären. Hur gör man detta då när bilarna är lika dyra i tyskland? Jo man importerar slitna, skruvade eller krockade bilar. (Sant i 90% av fallen gissningsvis) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
kicken |
steffez: det finns all anledning att vara skeptisk, men samtidigt kan du hitta en fin bil om du går "den långa vägen" och kollar upp ditt objekt väldigt noga via bilens chassienr, o.s.v / ..det finns mycket att läsa här på forumet om sådant...m.v.h |
|
Som kicken säger så går det att hitta fina bilar här hemma men det är tålamod och noggranhet som gäller. X-reggade bilar behöver inte betyda helt nyimporterade. Min 530 är X-reggad och den tog jag hem i juli 2005. Själv har jag ofta mina bilar i 1-2 år så att andra gör likadant skulle jag inte se som konstigt. Ska du köpa en importerad bil i Sverige så tycker jag du ska leta efter en som är hemtagen för eget bruk och då gärna köpt hos auktoriserad BMW-handlare i Tyskland. Då är bilen i de flesta fall utvald efter andra kriterier än när de små importfirmorna eller hobbyimportörerna tar hem sina bilar. ___ //Ulf |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det är helt rätt inställning att vara skeptisk! det bådar mycket gott! jag tror säkert du kommer att lyckas hitta en bil, förhåll dig skeptisk tills du är överbevisad så kommer det att gå bra. tyvärr är prisbilden i sverige skev, så du kommer att få betala kanske 20 % mer än de billigaste för att hitta en fräsch. pengar du troligen tjänar igen på första årets reparationer och ännu en gång när du ska sälja den. mvh Johan |
|
Okej. Tack för svaren, jag har alltså någorlunda rätt då, dessa dieslar verkar vara väldigt trevliga att köra, vad tycker ni? |
|
|
Även jag har X på min. Jag hämtade den 2005, inreggad 28april -05 Jag håller på och försöker sälja min nu. Vad som är lite beklämmande är att jag nästan har högst miltal av alla 530d på blocket med ärliga 19500 mil. Kika tex på mina framlampor (Som suttit på bilen sedan ny) och jämför gärna med alla "12000mil bilar" Länk Länk Eller om du kikar på förarstolens sits på min (Nu synns tyvärr inte hela sitsen, jag kan ta ytterligare en bild imorgon om du vill se hur en 19500mils bil ser ut "på riktigt") Länk Detta är absolut ingen annons för min egen bil, bara så du kan ha referens till det du kikar på. |
|
|
Mycket fin touring Npe. Exakt vad jag är ute efter, blir jag bara av med min 540 så skulle jag komma och titta på den direkt. Kan verkligen hålla med om att miltalen är relativt låga på dom utanonnserade Bmw bilarna, kollar man tex volvo eller Merca dieslar så får man vara glad om dom gått minst 20000mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.