AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.156

Känner någon till denna 728?

Har sett den här på plocket.
Nån som känner till bilen?

Vad bör vara ett rimligt pris på den om den är i fint skick?
Länk

// Jim Profit
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Med tanke på det låga miltalet så tycker jag att priset är normalt. Kolla upp allt noga innan köpet bara.
Co
14
Cowboy 67
728iA - 00
Har själv en 728 - 00, som jag köpte för drygt ett år sedan. Betalade då 140´ vid 14800 mil. Biaritzblå är en fantastisk fin färg, ovanlig på 7 - serien. Kolla miltalet, annars ser det väldigt bra ut. Jag hade utan vidare betalt 115-120´.

Instämmer, det är en till synes en mycket fin svensksåld bil med trevliga färgkombinationer. Synd att det verkar saknas taklucka. Tror på ett värde omkring 105-115'.
JP
156
JPB
728iA - 99
Hej!

Har själv en 728 jag köpte för ett tag sedan medd nästan identisk utrustning. Denna verkar fin och om allt är som det skall är upp till 120' helt ok. Motorvärmare, bra däck, Mr Cap är trevliga plus. Dessutom har den komfortstolar vilket är riktigt bra!

Kolla begagnatguiden och åk och titta. Var noga med att lådan växlar silkeslent, kolla efter ev. rost på bakluckan, kolla så att RDC (däcktryckskontrollen) fungerar, annars kan du nog pruta lite (nya kostar ca 700 kr st, är dock ej nödvändigt att ha men varningen för fel kommer du ej undan). Om du ej haft BMW förut, ta gärna med dig någon som känner BMW-bilar.

Den jag köpte hade gått mindre än 5000 mil, svensksåld, en ägare, men den kollades ändå notoriskt innan köp ;o)

Lycka till!
JP
156
JPB
728iA - 99
Kan förresten tillägga: den är mycket piggare än man kan tro med bra vridmoment på låga varv. Den skuttar även iväg bra från 80 -> 120

I konstant motorvägsfart drar min under 0,7 liter milen. Det är trevligt! Rekordet är 0,65 i snitt på 12 mil i 90 km/h, men då var den helt olastad, 20 liter i tanken och inga ojämnheter i körningen alls knappt... men ändå, 0,65 l milen är riktigt riktigt trevligt med en sådan stor bil :o)

Slutligen, såg att 728-märket är kvar vilket tyder på en seriös ägare ;-)
Ni
171
Nisse N
VW Golf Kombi -15
VW Typ I -69 Cab 2276 cc
Den har samma färger på lack och inredning som min 740. Är det verkligen ovanliga färger på en E38?
Personligen föredrar jag ljus inredning även om den är lite svårare att hålla ren. Du kommer säkert bli nöjd om du slår till.
Akta dig bara för att provköra en 740 då kan det bli svårt att välja.
(Jag är oseriös 740 märket är borta ;-))

/Nisse
Svensksåld 728 med komfortstolar och inte de värdelösa standardsitsarna är inte alltför vanligt.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Värt att notera.
Kreditköp med återtaganderätt tom 2010-01-30.
Kreditgivare: BMW financial services scandinavia ab.
Sju ägare på bilen dessutom. Fast det är ju inget att hänga upp sig på.
JP
156
JPB
728iA - 99
Hur gick det, köpte du den? Annonsen är borta nu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.