AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
870

Hjälp mig med val av ett BRA slutsteg!

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tjena,

Har såld iväg mitt dls ca 51 steg nyligen, då mina "ljud" planer ändrades.

Kör med en Alpine huvudenhet, ett Macrom ext. 5.0 framsystem och en Jbl gti 12" och som ni märker saknas det ett slutsteg i denna setupen! Har kollat runt länge, veckor, läst, lärt och så vidare men jag blir inte klok.

Känns som att jag helst vill ha ett 4 kanalssteg. (dls a4 = snordyrt, finns billigare kraftiga 4 kanalare?) Alt. 2 dls ca23 steg? Eller ett dls a5 steg? Har "bara" ett 1 år gammalt tudor tech tronic batteri som jag inte vill suga ur för mkt ström ur.

Vad hade ni kunniga kört med?
Tryck i basen, finlir i framsystemet och ett rent ljud med bra ljudbild önskas.

Pris ~ max 5 tusen.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
DLS A4 brukar finnas begagnade för ca 3000kr men skall du driva din bas fullt ut tror jag det är lite klent med 250W till basen(förutsatt att basen är enkel spolig 4-Ohmare).A5 vore bättre.
Men eftersom du hade CA51 förut så kommer det bli bättre med både A4 och A5. Länk
Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Japp, tror också A5 blir bäst. Har varit i kontakt med försäljaren av detta steg för övrigt.

Stämmer bra, har en enkel 4 ohmig kontakt. Meb enligt uppgift så är det närmare 3 ohm än 4 ohm.

Men 300w i 4 ohm presterar steget. Är det inte ändå för lite för en Gti 12:a? Känns lite så. Dock finns väl kraften i steget. Tänkte då ju att ett dls ca23 ger ju i 400 watt i 4 Ohm bryggat, blir det inte mer tryck i basen då? Jag vet att man inte enbart ocj endast ska kolla på antal watten, men ändå :)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Inga fler som har åsikter oh kommentarer kring detta? Annars slår jag till på ett dls a5 steg nu. Verkar vara helt ok, med bra kraft i.
Na
6
Nations
328 Touring E46 2000 AC-Schnitzer
Har ett A5 som ska in i bilen nu, har haft det i min tidigare bil, kostar lite men värt det, ta ett A5!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.