|
|
|
|---|---|
|
E det svårt att byta rutan på dörren på en e46 coupe? // M.V.H. Daniel | |
|
Det är rätt enkelt faktiskt, plockar loss dörrsidan, fäller ner rutan med elhissen 10cm så du ser skruvarna, en frampå rutan och en längre bak, genom hålen i plåten. Sedan skruvar du ur skruvarna, det är torx du behöver. Sedan håller en rutan och du kör ner med elhissen så hänger rutan i den personens händer sen =) Så svårt är det. Mvh |
|
|
Är inte det svåra sen att få rutan rätt på plats igen? Det har jag hört ska vara ett helvete att passa in rätt igen iaf. |
|
| Inget jag hade problem med, markerade med tejp på ruta + bildörren så jag visste hur långt fram/bak rutan skulle ligga på spåret. Passade perfekt sedan :) | |
|
Tack för svaren, Ska inte vara några problem då. =) // M.V.H. Daniel |
|
|
Har hört att det inte finns ett spår. Utan att rutan går att ställa in i hur många lägen som helst typ. Ett helvete att få rätt på det. Dom som gjort det innan säger ca 2 timmar per ruta. Bilglasexperten var inte så sugna på att göra det.. men gör det ändå :P *wrooom* |
|
|
nicolau: när ska dom göra det åt dig? se till att kolla på hur dom gör då =) // M.V.H. Daniel |
|
|
Har tid nu på fredag (13:e) .. Men antagligen lämnar jag bara in bilen så sticker jag.. om jag fixar skjuts :P Annars tittar kanske på kanske. Men som sagt..tar ca 4 timmar säger dom.. :/:/ *wrooom* |
|
|
itouch: hur långt tid tog det för dig att byta ruta? Jag tycker att 4 timmar verkar läänge. // M.V.H. Daniel |
|
| Spajjjs: Tog väl ca 15 min per sida, och mina rutor lirar perfekt :) | |
|
itouch: verkar konstigt att en glasfirma säger att det tar 4 timmar då..hehe =) nicolau: avboka din tid så hjälps vi åt att fixa de på din bil =) // M.V.H. Daniel |
|
| Spajjjs: Bmw ville ta en fin summa av mig också :), men visst kan det vara lite bökigt att få till det perfekt. Men ger man det lite tid så. | |
| itouch: Vad är det för bil du har bytat rutan på ? På min bil kan man inte markera ngt med tejp osv.. Det finns typ 2 klossar som sitter på rutan.. varav en av dom är i 4 delar.. och det kan ställas in i vilken vinkel som helst typ. Så det är inte själva monteringen som tar 4 timmar.. utan inställningen för att få rutan 100% rätt.. .det är det som är kruxet. Pratade med han som bytade min ruta.. han tycker det är ett rent helvete och undrar verkligen vem som kan byta dom på 15 min ... (det var inte BMW som bytade..). . Dom var knappt sugna att byta dom överhuvetaget.. iaf inte för 1000:- ... men nu är det gjort och det blev bra :) | |
|
nicolau: På min Bmw 330ci, E46a. Jag släppte loss de 2 klossarna som håller fast rutan, en framtill och en baktill. Sedan så höll min far i rutan medans jag tryckte på elhissen neråt så lossnade rutan. Satte tillbaka den på samma sätt och spännde de klossarna. Har inte haft några problem alls så förstår inte det svåra, såg heller inga vinkeljusteringar. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.