|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
johankihl: Jag tror säkert att du inte ljuger om att du kan få upp din bil i 230 på mätaren. Tror ingen tror att du ljuger om det. Vad vi försöker säga är mer att det går åt fruktansvärt mycket mer hästkrafter när man vill öka farten från 190 till 230! Sen är ju frågan, hur mycket fel visar en hastighets mätare som är 12 år gammal. Större procentuellt fel när dom åldras? Har du rätt hjuldiameter? m.m. Mina tidigare bilar... 320i -97 ca 225 på mätaren 150 HK 320i -00 ca 225 på mätaren 150 HK 330i -01 ca 245 på mätaren 231 HK Säger inte så mycket mer än att oj vad lite extra fart det blev med 231 HK! :-) |
|
|
johankihl: Jo det är ju precis vad jag menar, det som Wolfie skriver. För jag hoppas att du inte själv tror på att din bil gör 230 riktiga....... MVH. /Bonje |
|
|
Min "is" gör lätt mätaren ut med 0,4bar :) (Med 325'ans diff) //Ticco "NICTIC RACING" |
|
| Haha, nej nej... självklart tror jag inte att den gör 230 "riktiga" men väl 200. Jag har ju åkt ca 220 bredvid nyare bilar som sagt att det har gått i farter uppåt 210. Men jag har ju inte mätt upp med gps eller nåt liknande. Tror dock att just is 4:an går att kräma ur rätt så bra om man jämför med en slöare 6:a typ m20. Jämför (dock inte så slö) Bonjes 325 turbo med ticcos iS turbo. Enligt ticco så går den ju faktiskt fortare och jag antar att ticco inte har mappat och också kör med ca 0,4 i laddtryck. (=mindre hk) Eftersom jag inte ägt någon bmw med sexa så kan jag dock inte uttala mig om detta, men att spekulera borde väl vara godkänt! (far har en 523-98 dock som gör 240 på mätaren) | |
| tja!!!hmmz bonje gjorde inte din 245 på mätaren när vi åkte hem från tullinge????och när du hade turbo i den så gjorde den vell en 245km och då slog vel varv stopet i????men men ´min audi 80 med 90 hk(förgasare)gjorde 198 på mätaren*hehehe* men det lär ju inte stäma..men fars volvo 940 går i 195km har toppat den i tre mil och den vill inte gå fortare*blää*...//danne | |
|
Danne (rosa), Ja den gjorde 245 när jag hade lagt varvstoppet på6000R/min och 0,4 bar (När jag körde i ett gupp så att bakhjulen släppte från backen en tiondels sek....) Eftersom det aldrig blev av att testa vad bilen gjorde med 0,9 i laddtryck så räknade jag ut det förut..... Jag har för mig att det skulle bli 266Km/h med varvstoppet lagt på 6800R/min. Det hade nog inte varit några problem, om inte bilen hade lyft då!!!! Jo jag toppade 325:an på väg hem från Tullinge, men då låg jag och pressade uppefrån Läggesta backen och några mil frammåt. Då visade mätaren 245Km/h men jag menar hur seriöst mätt är det??? Det är 15km mer än vad bilen gör på plan väg. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
bonje är din bil svart? |
|
|
bmw peter, Nej den är (hur stavas det) Crusing blå. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
bonje du har möjlitvis inte dragit ur bilen någon gång utanför IKA BENGTSSON I STRÄNGNÄS?? SÅG EN TURBOLADDAD 3 SERIE SOM FICK ANSTRÄNGA SIG LITE PÅ DEN STRÄCKAN.HE HE |
|
|
tjena! har det blivit några topphastighets prov på senare tid? är det någon som fått upp sin 318is orginal över 210mk/h än??? |
|
| Jag har en kompis som åkt 225 med 5 i bilen. Tyvärr har han sålt sin iS. | |
|
Säger bara. en hastighetsmätare får ha en felmarginal på +-10%, ju mer den visar , ju mer glädjemätare e det, Använd GPS...det enda raka |
|
|
En arbetskamrat och jag var ut och toppade hans 318is 93 och den gick 215 på mätaren.. BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Körde 240 km/h igår! Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.