|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kan inte låta bli att kommentera det där med mätarfart... Har inte testat min 518iS -88 ännu, men min gamla Volvo 745GL -88 gör 205 på mätaren...verklig hastighet är nog närmare 185... Rasslar runt i min gamla 518 |
|
|
Som sagt var, låna en GPS och kolla hur (för) mycket mätarn visar fel. Om ni nu vågar... eller som man säger "det man inte vet det lider man inte av" BMW - Freude am fahren |
|
| även en "GPS" har väl toleranser? eller??? | |
|
å andra sidan så behöver inte bilen gå mycket fortare än 200km/h!det är ju roligare att ha en bil som är rapp upp till 200km/h än att den skall göra 200 å uppåt är det någon som håller med =) |
|
| Garmin etrex/venture felvisning vid konstant hastighet = 0.18 km/h DVS felvisningen är försumbar gentemot mätarens felvisning. | |
|
Min 520i -e34 med M50 enkel VANOS är helt orginal förutom ett K&N luftfilter (i originalboxen) och den har jag kört ca 229 km/h på mätaren med... verkar stämma ganska bra med fabrikens 211 km/h... |
|
|
Ticco Vet inte vad Du hittat på med din 318. Om TIC betyder det d brukar kan den säkert gå bra. En standard e dock inget fartvidunder. |
|
|
*ler* Jo, det är turbo. Tyvärr ej mappad ännu, kör på 0,4bar just nu. //Ticco "NICTIC RACING" |
|
| Min 325i -87 har jeg målt med gps. Har 205/50/16 dekk. Fant ut at meteret var nesten helt eksakt opp til 40kmt. Og i 60kmt og opp til 200kmt viste nåla 7kmt for mye konstant. | |
Yo_Han |
"Jag tycker att 4:orna är mycket mer varvilligare än sexorna, dom verkar mer sega på något sätt" Nja min E21 323a var iallfall varvillig som tusan och inte direkt se på något sätt,gick betyligt bättre än en fyrcylindrig E21 =p |
| Mycket möjligt Yo_Han men en 318i 16v. -90 gör ändå inte 230km/h kanske ut för ett stup ! att ens få upp dom i 200 är starkt ! | |
| KÄNNS DET BRA FÖR ALLA? | |
| På mätaren kan lova att den gör 230. varför ljuga om något sådant? Läs från början vad den här diskussionen handlade om. En bil som gjorde 240km/h på mätaren. Att man sedan nämner att en iS gör 230km/h på mätaren är väl inte fel eller? Som sagt var. Titta på bilderna tillhörande den silver färgade 318iS:en på www.318is.de... den är enbart chippad vid fotograferingstillfället och den gör 240 på mätaren. Tack och bock | |
|
johankihl: ja på en så ny bil så visar den säkert rätt. Personligen så tror jag att det går åt en hel del kraft i motorn att få upp en sån bil i 240 km/h. Det börjar gå trögt efter 220 för att inte tala om efter 270! ;-) Min bil gör 230 på 4:an, når 250 spärren redan på 5:an. På sexan vet jag ej hur fort den går, ska ta bort 250 spärren snart. :-) Kan inte påstå att den är seg. Sexan är grymt rapp vill du ha en provtur? ;-) |
|
|
är det ingen som har en alpia b10? dom gör väl en bit över 300km/h??? ska det va så ska det vara ordentligt. |
|
|
Hej johankihl Min bil dricker 0,8l/milen tycker jag är ganska godkänt för en 2,5l 6:a Så måste jag ju säga att sexorna låter så mycket härligare en 4cylindriga. förövrigt så tycker jag att det går att varva rätt friskt med sexorna oså. Ska man åka BMW så är 6:a självklart för mig. M.V.H Tomas |
|
|
Lyckades komma ner i 0,78 l/mil med min 3.2 liters sexa! Landsväg och försiktig med gasen. Det tycker jag är otroligt bra med en så extrem motor. Tror det kommer gå att köra den snålare när motorn är inkörd. men men... Köper man en 343 hästars bil så bryr man sig inte i om den drar 1,2 l/mil blandad körning. Jag kan intyga att man har mycket roliga för dom extra dl den drar per mil. :-) |
|
|
Hej på er!! Jag tycker det snackas lite glädjehastigheter av en del personer här....... 240 med en chippad 318is HAHA!! Ganska kul att läsa faktist!!! Nu måste jag ta ett ganska bra exempel på min bil. När det satt turbo på min 325:a förut och jag hade mappat in den med bara 0,45 bars laddtryck då gav motorn 264Hk vridet har jag inte i huvet. När jag låg och pressade så stod mätaren på 45Km/h och varvet låg på 5950R/min. Det satt en diff med 3,43 i utväxlling och jag körde med 215/40*17. Om någon vet var det är för utväxlig i lådan på 5:an så kan man ju kolla vad det blir i "riktiga" km/h. Det tycker jag säger en del om vad som krävs för att uppnå dom farterna. Tyvär så toppade jag aldrig bilen efter andra repan i bänken, med 0,9bar 316,4 Hk och 457Nm. (Jag tror jag ska köpa mig en 318is och chippa den, det måste vara det absolut billigaste alternativet om man vill åka fort.........) Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
| Bonje: Jag ska komma så ska jag visa dig att det går att åka 230 på mätaren med en standard 318is. Det finns väl ingen anledning att hitta på eller ljuga om något sånt. Du behöver ju visserligen en stund för att komma upp i den farten. Men om du tvivlar så är det bara att du slår en signal så ska jag komma förbi om jag är i krokarna så ska vi åka ut på en liten tur. Jag åkte förresten från Stockholm till Eskilstuna när jag toppade bilen. Har åkt med fyra i bilen och raceat med en peugeot 405 mi16 på väg hem från elmia mässan. Då åkte vi 220 på motorvägen. Du kan få deras telefon nummer också om du vill så kan du ringa och få det intygat av dem om du vill... ring om du ska med på en tur 0709409095/ Johan Kihl | |
|
Jag har fått upp min i 240km/h på mätaren i nerförsbacke , motorn är för klen för att kunna nå några skrämmande hastigheter. Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.