AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
706

Så var man BMW ägare igen 535 e34 Shadowline

Nu är man glad bmw ägare igen då, men lite olycklig för bilen startade inte nu på morgonen, och nu har jag gnuggat batteriet tomt, ska låta det ladda några timmar nu och sedan ut och kolla vad det kan vara för fel.
Någon som har några tips på vad jag ska börja kolla?
Tänkte dra ur ett stift och kolla om jag har gnista, men det verkar inte som att soppa pumpen slår till när jag vrider på tändningen, hör inget ljud ifrån den iaf.
Den startade och gick hur fint somhellst när jag hämtade den igår kväll men nu inget, tänder inte till det minsta.
Felet förmodligen löst nu, pratade med förra ägaren och bilen startar tydligen itne om man inte slår på lyset på den, hm nån dum jävel har väll stulit ström därifrån till soppa pumpen, hatar sådant, ska man laga kan man laga riktigt inte stjäla ström någonstans.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
fast det verkar ju fungera som ett bra stöldskydd ;-)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Jo det gör det kanske men ändå, tycker inte om sådant, eller så kanske dem har gjort så någon gång för att man itne ska glömma slå på lyset och åka helt nedsläckt
P_
101
P_we
bmw 530i -89
på min bil går pumpen aldrig på bara tändningen. måste gå på starten då ges ström till pumpen. stämmer också om man kollar på ett el shema för där finns inget som visar att de ska ge ström vid bara tändningen påslagen. så tror inte din bil har så heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.