|
|
|
|---|---|
|
Tycker sökfunktionen på forumet funkar rätt dåligt eller är det bara jag som inte kan hantera den rätt? Ett exempel, jag har startat ett inlägg om 330 kompressor jämfört med Alpina b3. Söker jag på Alpina AND kompressor blir det ingen träff! Söker jag på kompressor blir det napp. Varför? | |
|
Bäst att tillägga att man får träff på Alpina också. Men alltså inte kombinationen av båda sökorden. |
|
| Jag får 25-30 träffar, så nåt galet gör du... ;) | |
|
Samma här =) Men Jag tycker att man borde jobba bort "AND"... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Ser att jag skrev lite otydligt. Jag får alltså en massa träffar när jag söker på "alpina AND kompressor" men jag hittar alltså inte min specifika tråd som heter "330 kompressor eller B3S -svårt val" senaste inlägg igår 19:48 Hittar ni denna tråd med "Alpina AND kompressor" |
|
|
Nåt knas verkar det vara, för om du söker på "kompressor AND alpinan", dvs ett n efter alpina, så får du träff. Men även ordet alpina finns ju i texten?! Märkligt... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Vore intressant med en förklaring från "Power-crew". |
|
|
Sökfunktionen är inte den bästa, och kommer att förbättras. Hur som helst. Ordet "alpina" och "kompressor" förekommer inte samtidigt i varken rubrik eller inlägget. Det ena ordet förkommer visserligen i rubriken och det andra i inlägget. Tyvärr får man inte träff om orden är "utspridda". Detsamma gäller om ett ord förekommer i ett inlägg, och ett annat i ett svarsinlägg. Vid sökning med AND måste alla ord förekomma samtidigt i antingen rubriken, eller i inlägget, eller i något av svaren. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Jag kan passa på att nämna att alla Pro-medlemmar enkelt hittar alla sina egna startade inlägg och alla egna svarsinlägg. Man kan även bevaka på alla möjliga sätt, eller stänga av enskilda bevakningar. Det går även att se alla senaste inlägg som man själv deltagit i osv osv. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Det gör inte saken enklare när folk stavar som de vill och skriver isär och ihop om vartannat heller. Man får ju försöka klura ut hur folk kan tänkas skriva hela tiden för att få bra träffar, men detta rår ju inte AP-crew för. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Man kan alltid slänga in lite * i sitt sökande för att få med felstavningar och märkliga ändelser mm /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jodå, jag använder * en hel del, nästan varje gång jag använder sökfunktionen. Men man kan inte hålla på att dela av orden och peta in en stjärna överallt. Fram för bättre ordning i svenskaklasserna... ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tack Tommy för förklaringen, då vet jag iallafall varför. |
|
|
JohanE: "Fram för bättre ordning i svenskaklasserna... ;)" Menar du allvar!? =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Heltsonika: Det var skämtsamt menat men med en gnutta allvar. ///BMW - Was sonst! |
|
|
en bugg som irriterar mig ibland är hanteringen av ". Försök tex söka på: 18" hjul Går inte, inte ens om man escapar strängen med: 18\" hjul |
|
|
Jag har oxå smått irriterats av att sökfunktionen på Autopowers forum är lite inkonsistent i bland och dessutom rätt seg särskilt på vanligt förekommande ord eller avancerade sökningar. Tills den blir bättre kan man Googla istället. Gå till Googles avancerade söksida Länk I rutan för domänbegränsning klistra in Länk följt av domänen www.autopower.se/forum/topic.asp?id= som är “domän” för alla inlägg på Autopowers forum Nu kan man söka på forumet och använda alla Googles sökfinesser tex. exkludera ord, söka på en eller flera exakta fraser, söka på alla ord, söka på något ord etc men framförallt sökningen GÅR SNABBT jämfört med att söka direkt på Autopower! Google söker både i inläggens rubriker och innehåll. Om man vill kan man begränsa sig till sökning i bara inläggens rubriker. Välj alternativet - i sidans titel sökning i bara inläggens innehåll. Välj alternativet - i sidans brödtext sökning i bara länkar i inläggen. Välj alternativet - i länkar till sidan Med lite vana funkar det riktigt bra vid avancerade sök. Sök gott! molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.